ELTE-s csapat győzött az Ericsson programozóversenyén

Több mint 400 fő vett részt az Ericsson Magyarország kutatás-fejlesztési központjának első C++ Programozó Versenyén, amelyet egyetemisták és frissdiplomások számára hirdetett meg a vállalat. A 135 csapat közül a legtöbben az ELTE-ről és a BME-ről érkeztek, de számos résztvevő volt az informatikai képzést nyújtó hazai felsőoktatási intézményekből, és erdélyi egyetemekről is.

Az első helyezettek az ELTE-ről érkeztek, akik mELTEd néven indultak a versenyen. A csapat tagjai: Dankovics Attila, Nagy Gergely és Szalkai Balázs. Ők egyébként az ACM versenyén is a legjobbnak bizonyultak. Attila elsőéves, a másik két résztvevő negyedéves matematikus-hallgató. A versenyről azt mondták: „Habár kevés volt az idő és nem volt könnyű, de megoldottuk a feladatokat. Igazi kihívás volt ez a verseny, amit még az is külön érdekessé tett, hogy valóságközeli feladatok szerepeltek benne. Egészen hihető volt, hogy ilyesmi a valóságban is előfordulhat.” Az első helyezettek okostelefonokat és egy stockholmi hétvégét nyertek, egy olyan céglátogatással együtt, ahol az Ericsson jövő technológiáját bemutató Experience Centerbe is belépési lehetőséget kaptak. 


A bajnokság során az Ericsson igyekezett olyan problémákat becsempészni a feladatokba, amelyek segítségével megismertetheti a tevékenysége során előforduló kihívásokkal a jövő szakembereit. A csapatoknak a két webes előszűrő és a döntő alatt összesen 11 feladat megoldásával kellett bizonyítania programozási tudását. A 10 döntős csapatot az Ericsson K+F központjába hívták össze, hogy a cég telephelyén egy időben dolgozva mérjék össze tudásukat és dőljön el ki a legjobb.

A Magyarországon közismert és kedvelt informatikai versenyeken gyakran előforduló feladatok sokszor az algoritmusok megalkotására koncentrálnak, kevéssé nyer szerepet a programozói, szoftvertechnológiai tudás, a pozitív értelemben vett hackelés. Ezen a versenyen ez utóbbira is komoly hangsúly helyeződött. Volt feladat, amelyben egy elveszett forráskódot kellett visszaállítani a futtatható binárisból, volt, ahol hibákat kellett megtalálni és kijavítani. Az egyik feladatban egy Shakespeare idézetet kellett kiírni a Hamletből – minél rövidebb forráskóddal. A legjobb megoldások mérete bőven a kiírt idézet bájtszáma alatt volt. A lelkes versenyzők gyakran olyan megoldásokkal is meglepték a szervezőket, melyekre azok korábban nem is gondoltak volna, újabb bizonyítékokat szolgáltatva a hazai informatikus-hallgatók tudására és kiemelkedő kreativitására.

2011.12.08.