Az üresség fogalma a hagyományos kínai festészetben

Az üresség fogalma a hagyományos kínai festészetben
03/26

2019. március 26. 17:00 - 18:30

ELTE Konfuciusz Intézet (1088 Budapest, Múzeum körút 4/F )

03/26

2019. március 26. 17:00 - 18:30

ELTE Konfuciusz Intézet (1088 Budapest, Múzeum körút 4/F )


Kiállításmegnyitó és előadás a tér, a térelemek közötti arányok szerepéről a Konfuciusz Intézetben.

A kínai tradicionális festészet kompozíciós elvei merőben eltérnek az európai hagyományéitól. Az intézet januári előadásának fókuszában a kínai festészet specifikus képkivágási módja, valamint a geometrikus formák mint kompozíciós struktúrák hiánya állt, a mostani alkalom az „ürességet”, a tér és a térelemek közötti arányokat állítja a középpontba, azt vizsgálva meg, hogy a keleti festészeti hagyományban miért sokkal nagyobb a kitöltés és mintázat nélküli, üres felületek aránya, mint az európaiban. Az előadás előtt tartott rövid kiállításmegnyitó vendégei megtekinthetik az intézet orchidea-, lótusz- és tájképfestészet tanfolyamán készült alkotások is.

Forrás: ELTE BTK
Borítókép: Zhu Da 朱耷 (1626-1705)