A gyerekek jobb jövőjéért

2021.11.17.
A gyerekek jobb jövőjéért
Az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar a 2021/22-es tanév őszi félévétől együttműködik az Edisonplatform szervezettel.

Az Edisonplatform üzleti döntéshozók által indított gondolatformáló közösség, amely összefogja és együttműködésre ösztönzi a gyerekeket fejlesztő, innovatív és tudásalapú szereplőket. Azon dolgoznak, hogy a mai óvodások és iskolások megtalálják majd a helyüket az értelmes munka világában, ezért a jövő tudását és kompetenciáit kívánják beágyazni a mai gondolkodásba. Összegyűjtik és támogatják azokat a civil szervezeteket, amelyek különböző módokon segítik az óvodás- és iskoláskorú gyermekeket, szülőket és pedagógusokat. Az Edisonplatform által összeállított Edison100 lista szándékuk szerint „a jövőbarát gyakorlatok hiteles gyűjtőhelye”, felkutatják az innovatív kezdeményezéseket és megosztják a legjobb gyakorlataikat.

A Tanító- és Óvóképző Kar hallgatói „A játék pszichológiája és pedagógiája” szeminárium keretein belül, Böddi Zsófia és Kerekes Valéria vezetésével választanak a 2021-es Edison100 listáról szervezeteket, amelyekkel a félév során együtt dolgoznak. A félévi beszámoló a közös munka tapasztalatain túl kiegészül majd játékötletekkel is, amelyek az adott szervezet módszertanán alapulnak. A közös munka olyan hallgatói kompetenciákat erősít meg, mint az együttműködés, a rugalmas alkalmazkodóképesség, a kreativitás vagy az adaptációs képesség.

November elején az Edisonplatform vezetője, Veres Rita ismertette a TÓK hallgatóival a szervezet legfontosabb célkitűzéseit, szemléletét. Őt három kapcsolódó szervezet, a Merj alkotni!, a Klímanócskák és a Varázsmancsok képviselői követték, akik élményszerű előadások keretében mutatták be a hallgatóknak, milyen sokrétűen lehet megközelíteni az óvodapedagógiát.

Forrás: ELTE TÓK / Edisonplatform