A MASZK és ami mögötte van
Az eseményt megnyitó Zászkaliczky Péter dékán és Falus András akadémikus professzor kiemelte, hogy a tudományos eredményekkel alátámasztott oktatási fejlesztések a gyógypedagógia minden területén különös jelentőséggel bírnak, köztük az a kutatási-fejlesztési projekt is, amely éppen a rendezvényen mutatkozott be.
"Az MTA-ELTE Autizmus Szakmódszertani Kutatócsoport (MASZK) négyéves programjában egy nagymintás, kvantitatív feltáró vizsgálat és egy nyolcvan családot bevonó, részletesebb, kvalitatív vizsgálat szolgálja azt a célt, hogy jobban megismerjük az autizmussal élő gyermekek és felnőttek szüleinek pszichológiai jóllétét, életminőségét, illetve az ezeket befolyásoló sarkalatos tényezőket. Mindezek mellett a projekt részeként hatásvizsgálatot készítünk, és olyan pedagógiai módszertani útmutatót is kidolgozunk, amely a kisiskolások játékos, autizmussal kapcsolatos tudásformálását célozza. Ezzel szeretnénk segíteni az autizmussal élő diákok befogadását" – ismertette a MASZK célkitűzéseit a kutatás vezetője, Győri Miklós.
A rendezvényen a kutatócsoport tagjai az eddigi szakirodalmi kutatómunka legfontosabb eredményeit is bemutatták, illetve a szakemberek és az érintettek kerekasztal-beszélgetésen tekintették át az elméleti és a gyakorlati tapasztalatokat. Fontos kérdésként merült fel a szakmai fogalmak tartalmának tisztázása, a kortárs mentorok szerepének bemutatása és a tudásformálás lehetséges útjai.
Forrás: ELTE BGGyK