A szociális és érzelmi fejlődés szakértői tanácskoztak az ELTE-n

Az ENSEC hálózat 12 évvel ezelőtt jött létre, és az eltelt időszakban a szociális és érzelmi fejlődéssel, fejlesztéssel foglakozó európai kutatók legjelentősebb szervezetévé vált. Jelenleg közel 400 európai és 150 Európán kívüli társult taggal rendelkezik. A szervezet működésének sajátossága, hogy nemcsak a kutatók által elért új tudományos eredményekre koncentrál, hanem arra is, hogy mindez a gyakorlatban hogyan valósul meg. Éppen ezért más tudományos konferenciákhoz képest sokkal több workshop-jellegű foglalkozásnak is teret nyújt. ENSEC konferencia eddig csak egyszer volt közép-európai országban, így az ELTE PPK-n megtartott esemény, amelyre 27 országból több mint 150 résztvevő érkezett, különösen fontos volt a régió és a magyar kutatók számára.
Követve az ENSEC konferenciák hagyományát, idén is egy előkonferencia előzte meg a rendezvényt, amelyet a PREPSEC szervezett és tartott augusztus 28-án.
Az ENSEC konferencia fő témája ebben az évben
a well-being és a szociális-érzelmi fejlődés és fejlesztés összefüggései
voltak, de megjelentek olyan kutatási területek is, mint a szociális és érzelmi készségek mérése, egészség és well-being a digitális korban, valamint a tanulói és tanári reziliencia támogatása. Az idén rekord számú, összesen 24 workshopot tartottak a szokásos szimpóziumok és előadások mellett.
A konferencia plenáris előadói Helen Cowie, a Surrey Egyetem professzora, aki az erőszak és a bullying ellen védelmet nyújtó, célzott egymást segítő támogatási megoldásokról adott elő, Maurice J. Elias, a Rutgers Egyetem professzora, aki a szociális és érzelmi tanulás iskolákban való bevezetésével kapcsolatos legújabb eredményeket mutatta be, valamint Ilaria Grazzani, a Milano-Bicocca Egyetem egyetemi tanára, aki előadásában a társas és érzelmi kompetenciák fejlődését célzó kisgyermekkori intervenciós programok hatásvizsgálatát elemezte.
Forrás: ELTE PPK