A távolléti oktatás első tapasztalatairól a Bárczin

2020.06.03.
A távolléti oktatás első tapasztalatairól a Bárczin
2020. márciusától a járvány komoly kihívás elé állította a felsőoktatást, a hallgatókat, oktatókat, támogató munkatársakat egyaránt. A Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar erről szerzett tapasztalatait gyűjtötte össze és adta közre a kari közösség számára a Távolléti Oktatás Munkacsoport és néhány további oktató kolléga.

Az összegzés kitér a nappali tagozaton megvalósult távolléti oktatásra, a levelezős gyakorlatra, az Erasmus+ keretében "nálunk" tanuló külföldi hallgatók távolléti oktatásának tapasztalataira, de a karon megvalósuló továbbképzések során tartott oktatás tanulságaira is. Külön érdekessége az összegző anyagnak, hogy a végén közread öt konkrét oktatói, tanári megoldást, esettanulmányt, amely nagyon szemléletesen mutatja be azt a változást, ami végbe ment a távolléti oktatásra való felkészülés, majd a megvalósítás során "tantermi szinten", a konzultációk során.

Az összegzés megállapítja: a márciusi gyors átállás és a két és fél hónapig tartó kényszerű helyzet "nem adott lehetőséget arra, hogy megálljunk, kimunkáljuk, módosítsuk, teszteljük és bevezessük az általunk elvárt szakmai minőségi kritériumoknak is megfelelő digitális megoldásokkal támogatott módosításokat. Amit mégis hozott ez az időszak és fontos megtartani, az a tanítási és didaktikai gyakorlatok többrétűvé és még sokszínűbbé válása. Ebben a még összetettebb, új térben és új formák között kell újraalkotnunk saját magunkat."

A dokumentum teljes terjedelmében innen tölthető le.

Az összefoglaló tartalmához tapasztalataik összegzésével hozzájárultak: az ATIVIK, az ÁLTGYPI, a FOTRI, a GYMRI és a GYOPSZI munkatársai. Az esettanulmányok Dunás-Varga Ildikó, Havasi Ágnes, Pichler Zsófia, Szekeres Ágota oktatói tapasztalatait tükrözik. Az egyéni példákat, intézeti összegzéseket élő szöveggé, beszámolóvá formálta: Könczei György professzor.

Forrás: ELTE BGGyK