A távolléti oktatás első tapasztalatairól a Bárczin

Az összegzés kitér a nappali tagozaton megvalósult távolléti oktatásra, a levelezős gyakorlatra, az Erasmus+ keretében "nálunk" tanuló külföldi hallgatók távolléti oktatásának tapasztalataira, de a karon megvalósuló továbbképzések során tartott oktatás tanulságaira is. Külön érdekessége az összegző anyagnak, hogy a végén közread öt konkrét oktatói, tanári megoldást, esettanulmányt, amely nagyon szemléletesen mutatja be azt a változást, ami végbe ment a távolléti oktatásra való felkészülés, majd a megvalósítás során "tantermi szinten", a konzultációk során.
Az összegzés megállapítja: a márciusi gyors átállás és a két és fél hónapig tartó kényszerű helyzet "nem adott lehetőséget arra, hogy megálljunk, kimunkáljuk, módosítsuk, teszteljük és bevezessük az általunk elvárt szakmai minőségi kritériumoknak is megfelelő digitális megoldásokkal támogatott módosításokat. Amit mégis hozott ez az időszak és fontos megtartani, az a tanítási és didaktikai gyakorlatok többrétűvé és még sokszínűbbé válása. Ebben a még összetettebb, új térben és új formák között kell újraalkotnunk saját magunkat."
A dokumentum teljes terjedelmében innen tölthető le.
Forrás: ELTE BGGyK