Belépőkártya igénylése és használata a Lágymányosi Campuson

2023.03.20.
Belépőkártya igénylése és használata a Lágymányosi Campuson
Az ELTE Lágymányosi Campus épületeiben kártyás beléptető rendszer működik. A kártyaigénylésekhez, és a meglévők esetleges módosításaihoz szeretnénk segítséget nyújtani.

Új kártya igénylése, meglévő módosítása

Minden egyetemi alkalmazottnak és azoknak a hallgatóknak kérhető belépőkártya, akiknek a munkájához feltétlenül szükség van rá. Új belépőkártyát a tanszékek részére csak írásos formában lehet igényelni. A kérést a mindenkori tanszékvezető, tanszékvezető-helyettes, vagy az általuk megnevezett személy kérhet, illetve az előre megadott e-mail-címről érkező leveleket fogadjuk el. Ellenkező esetben minden igénylést elutasítunk. A levelet a

belepokartya(kukac)muig.elte.hu

e-mail-címre kell elküldeni. Az igényléseket minden munkanap 8.00 órától 14.00 óráig tudjuk fogadni. A levelek feldolgozása érkezési sorrendben történik. A kész kártyákat a tanszék elhelyezkedésének megfelelően vagy az Északi Tömb fizika, vagy a Déli Tömb dunai portáján lehet átvenni a nap 24 órájában egy aláírás ellenében. A kártyát vagy a használó, vagy az igénylő veheti fel.

A kártyához szükséges adatok

Az új kártya elkészítéséhez feltétlenül szükséges adatok:

  • név
  • érvényességi idő
  • jogosultság, illetve mely ajtókat nyissa a kártya
  • tanszék, szervezeti egység megnevezése

Amennyiben lejárati idő nincs megadva a kérés leadásakor, minden esetben visszavonásig lesz érvényes a kártya.

Információs adatok – nem kötelező, de ajánlott a megadása:

  • telefonszám
  • szobaszám

Elveszett kártyák

Amennyiben a belépőkártyáját elvesztette, a

belepokartya(kukac)muig.elte.hu

e-mail-címen vagy a 8313-as telefon melléken értesítse a diszpécserszolgálatot. Ilyen esetben a kártya felfüggesztésre kerül, ameddig nem kerül elő, vagy nincs új kártya kiadva.

Nem működik a kártya – hibajelenségek

A kártya használata során előfordulhat, hogy nem nyitja az ajtót. Ennek több oka is lehet, de az olvastatáskor a kártyaolvasó reagálása alapján meg lehet állapítani a hiba okát. Az alábbi hibajelenségekkel lehet ilyenkor találkozni:

  • az olvasó nem reagál, piros marad ► a kártya fizikailag sérült, minden esetben kérni kell a cserét
  • az olvasó reagál, de nem zöldre vált át, hanem fekete vagy sárga színre ► a kártya vagy nem jogosult az ajtó használatára, vagy lejárt az érvényessége
  • az olvasó egy pillanatra zöldre vált át, de az ajtó zárva marad ► az ajtó nyitás érzékelője meghibásodott

Fontos!

A belépőkártyáért és annak használatáért a tulajdonosa felel.

Az igénylés során minden tanszék csak a saját területére kérhet jogosultságot. Amennyiben más tanszékre is szeretnének bejutást, akkor az ottani területről is kérünk egy visszaigazolást.

A kártyák és felhasználóinak dokumentálása az érvényességek figyelemmel követése a tanszék feladata.

HALLGATÓKNAK

A hallgatói önkormányzatok közül csak az IK-nak vannak saját belépőkártyái, azoknak az elosztásáról az IK HÖK dönt. Egyéb esetben a hallgató részére a tanszéke igényelhet.