Digitális jelvényekkel a jövő oktatásáért

2025.04.30.
Digitális jelvényekkel a jövő oktatásáért
Stratégiai együttműködési megállapodást írt alá április közepén az ELTE, a Maria Curie-Skłodowska Egyetem, a Babeș–Bolyai Tudományegyetem, valamint a Lengyel Oktatáskutató Intézet Budapesten, az ELTE Állam- és Jogtudományi Kar tanácstermében.

Az ELTE Digitális Oktatásfejlesztési Kompetencia Központban (DOKK) megvalósuló projektet Somody Bernadette, az ELTE ÁJK egyetemi adjunktusa vezeti, célja pedig egy olyan digitális jelvényrendszer kidolgozása és tesztelése, amely a hallgatók kommunikációs, problémamegoldási, kutatási és digitális készségeit követi, elismeri és ösztönzi.

A hagyományos diplomákon túlmutató digitális jelvények alkalmazása lehetőséget teremt arra, hogy a hallgatók az egyetemi tanulmányaik során megszerzett készségeket hitelesen és mérhető módon mutathassák be a munkaerőpiacon. A regionális együttműködésben az ELTE a lengyel és romániai intézményekkel közösen azon dolgozik, hogy a digitális jelvények megalapozott elméleti alapjára szilárd lábakon álló, gyakorlatban hasznosítható és alkalmazható eszközöket fejlesszen.

A ceremónián Borhy László, az ELTE rektora, Cseszregi Tamás oktatási igazgató, a DOKK szakmai vezetője, Somssich Réka, az ELTE ÁJK oktatási dékánhelyettese, Dorota Kołodyńska, a Maria Curie-Skłodowska Egyetem hallgatói és oktatásminőségi rektorhelyettese, Arkadiusz Bereza, a Maria Curie-Skłodowska Egyetem általános rektorhelyettese, Jarosław Kostrubiec, a Maria Curie-Skłodowska Egyetem Jog- és Közigazgatástudományi Kar dékánja, Călin Emilian Hințea, a Babeș–Bolyai Tudományegyetem képviseletében Balogh Márton, a magyar nyelvű közigazgatási képzések igazgatója, Robert Jakubik, a lengyel Oktatáskutató Intézet (IBE) igazgatóhelyettese és Justyna Gieżyńska, a lengyel Oktatáskutató Intézet (IBE) stratégiai és fejlesztési csoportvezetője vett részt.

"Meggyőződésem, hogy ez a projekt túlnő majd jelenlegi keretein és példaértékű kezdeményezéssé válik nemcsak Közép-Európában, hanem az Európai Unió szintjén is" – mondta az ünnepségen Somssich Réka, míg Somody Bernadette a digitális jelvények sokoldalúságára és jövőállóságára hívta fel a figyelmet. "Az úgynevezett transzverzális kompetenciák (különösen az önálló és önvezetett tanulás képessége) kulcsfontosságúak ahhoz, hogy valaki alkalmazkodni tudjon egy folyamatosan változó társadalmi-gazdasági környezethez" – fogalmazott a projektvezető.