Digitális Tér

2018. november 24. 10:00 - 17:00
ELTE PPK (1075 Budapest, Kazinczy utca 23–27.)
2018. november 24. 10:00 - 17:00
ELTE PPK (1075 Budapest, Kazinczy utca 23–27.)
A 2012-ben indított Digitális Nemzedék, illetve Digitális Pedagógus konferenciasorozatot 2017 óta Digitális Tér címmel szervezik meg az ELTE neveléstudománnyal foglalkozó kutatói, hiszen véleményük szerint ez a tér meghatározza a közeget, amelyben élünk és dolgozunk, amelyben gyerekeink szocializálódnak, átrendezi életvitelünket, kapcsolatrendszerünket, számos rutint felülír és elkerülhetetlenné teszi a szakmai megújulást.
A Digitális Tér a konferencia alapítói és szervezői számára azonban ennél többet jelent: szeretnének teret adni a közösségi élménynek, az alulról jövő kezdeményezéseknek, a személyes kapcsolódásoknak. Abban hisznek, hogy a világban zajló digitális transzformációt a pedagógusok nem hagyhatják figyelmen kívül, hanem értő módon, a változásokra felkészült irányítóként kell a diákjaik előtt állniuk. Ehhez azonban nekik is szükségük van támogatásra, inspirációra és sok-sok személyes találkozásra, melynek évente egyszer a PPK is teret ad.
A tanárok közötti szakmai együttműködés bizonyítottan növeli a tanulói eredményességet, ezért a 2018. november 24-i Digitális Tér konferencia központi gondolata a kooperáció: a tudásmegosztás lehetőségei, a hálózatok kialakulása és működésük, működtetésük módszerei. Kiemelten foglalkoznak a pedagógusok és a pedagógus-közösségek, szakmai műhelyek kapcsolódási lehetőségeivel, a szakmai hálózatok szerepével mint a korszerű és hatékony pedagógiai gyakorlat ösztönzőivel. Számba veszik a hálózati együttműködés megvalósulását segítő és gátló tényezőket.
A konferencián a következő kérdésekre szeretnének közösen választ találni:
- Miért és hogyan lehetséges a hálózatosodás és a tanári kollaboráció megvalósítására a digitális térben?
- Milyen előnyökkel jár a széleskörű együttműködés, és milyen feltételek, eszközök szükségesek a megvalósításhoz?
- Milyen új eszközök könnyítik meg a digitális térben a tanári együttműködést? Hogyan támogatják ezek a tanárok tudásmegosztását?
- Mitől válnak működőképessé a partnerkapcsolatok és a mentori támogatás a pedagógusok szakmai fejlesztésében, a tanulás digitális támogatásában?
- Milyen – részben kihasználatlan – lehetőségek és milyen buktatók rejlenek az információk korlátlan áramlásában?