Elindult a PPK-n a MARIHE projekt

2019.02.05.
Elindult a PPK-n a MARIHE projekt
Újabb Erasmus Mundus közös mesterképzésbe kezdett idén az ELTE. A nyitórendezvényen interaktív műhelymunkára is lehetőség nyílt január 22–24 között a Pedagógiai és Pszichológiai Karon. 

Egy új nyertes pályázatnak köszönhetően az ELTE bekapcsolódhat a már öt éve folyó Master in Research and Innovation in Higher Education (MARIHE) elnevezésű programba, amelynek célja a felsőoktatási intézmények minőségi megújítása, innovációja és nemzetköziesítése, az Európai Felsőoktatás Térség (EHEA) vonzóbbá tétele, a mesterképzésben részt vevő hallgatók kompetenciáinak és készségeinek, valamint munkaerőpiaci kilátásainak növelése. A program egyedülálló lehetőség a neveléstudományi terület számára nemzetközi kapcsolatrendszerének bővítésére, az öt – köztük két ázsiai – konzorciumi partner, valamint a jelenleg már több mint 50 fős, mintegy 30 országot érintő alumnihálózata révén. 

Csatlakozásunkat a Danube University Krems koordinálásában zajló mesterszintű képzéshez az Európai Bizottság júniusban meghozott pozitív döntése tette lehetővé, amely négy évre 3,7 millió Euró támogatást biztosít a programot megvalósító konzorcium számára, amely

összesen 82 ösztöndíjas számára nyújt képzést négy éven keresztül.

A korábbi konzorciumi partnerek, a University of Tampere (Finnország), a Beijing Normal University(Kína) és az Osnabrück University of Applied Sciences (Németország) mellett kapcsolódik be 2019-től az ELTE, valamint a Thapar Institute of Engineering and Technology (India). 17 társult partner is részt vesz a projektben, köztük az OECD és a European University Association.

A program hivatalos nyitórendezvényének január 22–24. között az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kara adott otthont. A háromnapos program keretében a konzorciumi partnerség működtetésének nehézségei, a projektirányítás kérdései, a hallgatótoborzás eredményei kerültek terítékre, illetve a résztvevők interaktív műhelymunka keretében innovatív oktatói gyakorlatokkal, az oktatók támogatásának lehetőségeivel és módjaival, illetve a tanulóközpontú programtervezés kulisszatitkaival ismerkedhettek meg.

Bővebben a projektről