ELTE-s szereplők a Creative Business Day-en

Az egy évtizede működő nemzetközi Creative Business Network támogatásával megvalósuló Creative Business Day szeretné elérhetővé és megismerhetővé tenni a hazai kreatív szektorban rejlő szinergiákat, együttműködési lehetőségeket, vállalkozásokat, innovátorokat, szakembereket, kutatókat, befektetőket, és közintézményeket. A három évvel ezelőtt útjára indított kezdeményezés találkozási pont és megjelenési lehetőség a szakmai szereplők, és a téma iránt érdeklődő közönség számára, főszervezője Horváth Balázs.
A rendezvény megnyitóján jelentették be, hogy elindul a Creative Business HUB, amely további szakmai együttműködések számára teremt platformot. Az informális hálózathoz az Eötvös Loránd Tudományegyetem – amely az EIT Culture & Creativity innovációs közösség tagja – az elsők között csatlakozott.
Helyek és terek - beszélgetés
Az Országos Múzeumi Restaurálási és Raktározási Központban (OMRRK) hat inspiráló kerekasztal-beszélgetést szerveztek ELTE-s résztvevőkkel. A Helyek és terek: az innováció, az üzlet és a kultúra új színterei beszélgetést Gemza Péter társadalmi innovációs menedzser (ELTE Innovációs Központ / Társadalmi Innovációs Nemzeti Laboratórium) moderálta. A Liget Budapest, a Time Out Market, a Margit-negyed és az Adaptér képviselői számos izgalmas példát osztottak meg a kulturális és a vállalkozói világ összekapcsolódási lehetőségeiről, a piaci szemlélet és az önkormányzati elképzelések összehangolásáról.
A közösségek és kollaborációk szerepe és ereje panel meghívott vendége volt Murai László, a DOKK projektmenedzsere, aki a díjnyertes EENJOY platformot mutatta be.
A közösségek és kollaborációk ereje
A délutáni sávban rendezték a Társadalmi Innovációs Nemzeti Laboratórium Kulturális innováció, kreatív ipar tematikus fórumát. Kovács Eszter, a Scale Impact szakmai vezetője a társadalmi vállalkozásokat és civil szervezeteket érintő hatásmérési módszertanokról tartott előadást, míg Bodnár József, a Culture Crane ügyvezetője egy kifejezetten a kulturális intézményrendszer számára kialakított CRM-rendszerről és a benne rejlő lehetőségekről számolt be. A beszélgetéshez csatlakozott Remete Tibor innovációs designer is, aki a városi kulturális stratégiák és a közösségi szinergiák összefüggéseire hívta fel a figyelmet.