Emelt szintű technikusképzés indul Szombathelyen
A diákok az ötéves képzés során a középiskola és az Egyetem által közösen kialakított, emelt szintű szakmai program alapján szerezhetnek szakmát és érettségit, majd tanulmányaikat akár felvételi nélkül folytathatják a Savaria Műszaki Intézetben. Ahogy Hende Csaba országgyűlési képviselő megjegyezte, az együttműködéssel új életpályamodell indul útjára.
Horváth Zoltán, az ELTE Informatikai Kar dékánja arról beszélt, hogy a gépésztechnikus-képzés elindításával Szombathelyen
teljessé válik a képzési kínálat a technikusi szinttől a kutató fejlesztőig,
ami azt jelenti, hogy a térség versenyképessége megnő ezen a területen. A Savaria Műszaki Intézetben 2021 óta európai rangú, kettős diplomát adó, angol nyelvű mesterképzés is folyik, hallgatóinak több mint huszonöt százaléka külföldi, ez egy nemzetközi képzési hely – hangsúlyozta a dékán.
Rettegi Attila, a Vas Megyei Szakképzési Centrum főigazgatója az Ipar 4.0 kifejezéssel leírt új kor automatizált világáról beszélt, amelyben új képességekre lesz szükség, és ehhez a közép- és felsőfokú oktatás összehangolására van szükség.
A szakképzésnek igazodnia kell a gazdaság igényeihez, és ennek legjobb formája a duális képzés – mondta Pölöskei Gáborné szakképzésért és felnőttképzésért felelős helyettes államtitkár. – A technikusképzés elindulásával a duális képzés területén is új lehetőségek nyílnak meg, ami a gazdaságra is visszahat.
Szombathelyen 2015-ben indult el a duális gépészmérnök-képzés, most pedig a város egy újabb nagy lépést tesz előre – fejtette ki László Győző alpolgármester. "Részesei akarunk lenni a változásnak, a gazdaság megújításának" – tette hozzá.
A mostani fejlesztésben – éppúgy, mint korábban a gépészmérnök-képzés elindításában – jelentős szerepük van a régió vállalatainak – emlékeztetett Harangozó Bertalan Vas megyei kormánymegbízott. A partnerintézmények nevében Gazdag András, a Schaeffler Savaria Kft. HR-vezetője köszönte meg az összefogást.
A most aláírt együttműködési megállapodás többet között tartalmazza a tananyagfejlesztést és a tehetséggondozást, az oktatási és beiskolázási feladatok összehangolását is.