Ezüstérmesek a Szombathelyi Gépészek

2019.10.28.
Ezüstérmesek a Szombathelyi Gépészek
A Savaria Műszaki Intézet tavaly még bronzérmes csapata idén nyolc különdíjat is hazavihetett a Techtogether országos mérnökversenyről.

Az októberi Automotive Hungary kiállításon megrendezett, az ország egyetemeinek 16 csapata és csaknem négyszáz versenyző részvételével megtartott Techtogether mérnöki csapatversenyen második helyet, valamint 8 különdíjjal 900.000 forintot hozott el a Szombathelyi Gépészek (ELTE Informatikai Kar, Savaria Műszaki Intézet) csapata. 

„Szombathelyen tudnak valamit” – hangzott el a díjátadón. A hallgatóknak három napon keresztül komplex elméleti, valamint gyakorlati szerelési feladatokat kellett időre megoldaniuk, de a zsűri nem csak a stoppert figyelte, hanem az alkalmazott műszaki megoldás újszerűségét, a hallgatók kreativitását és vezetői képességét is. Bár Szombathelyen mindössze 5 éve alapították a duális gépészmérnöki képzést, a hallgatóknak a tavalyi bronzérem után idén sikerült javítaniuk eredményükön. A csapat a verseny végeztével saját jármű építésével folytatja munkáját.

A Techtogether verseny eredményei 

  1. Arrabona Racing Team (SZE) 500.000 Ft
  2. Szombathelyi Gépész (ELTE IK SMI) 300.000 Ft
  3. BME Motorsport (BME) 200.000 Ft

A Szombatehelyi Gépész csapat megnyert különdíjai:

  • BPW Hungária Kft. 100.000 Ft
  • Knorr Bremse Fékrendszerek Kft. 200.000 Ft
  • Magyarmet Finomöntöde Kft. 100.000 Ft
  • Schaeffler Savaria Kft. 100.000 Ft
  • Tequa International Kft. különdíjai
    • Egyéni különdíj Sebestyén László
    • Csapat különdíj
  • thyssenkrupp Hungary Kft. 100.000 Ft

Interjú a Facebookon a legtöbb különdíjat bezsebelő csapat tagjaival

A verseny keretében HR-kerekasztalt is szerveztek, ahol az egyetemisták autóipari cégek HR-munkatársaitól kérdezhettek Bodor Balázs, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. duális főiskolai képzésért felelős oktatója elmondta, hogy az Ipar 4.0-ra nem csak a gyártásban, hanem az egyetemi oktatásban is fel kell készülni. „Emiatt nincs veszélyben a mérnökök jövője, azt pedig, hogy milyen mérnökportfólióra lesz szükség a jövőben, egyébként is a piac határozza meg" – fogalmazott.

 „Az Ipar 4.0 lényege az, hogy milyen adatokkal dolgoznak a mérnökök, hiszen szükség lesz arra, hogy az adatokból fontos következtetéseket vonjanak le. A jövőben nagyobb szerepet kap a specializáció – húzta alá Kalmár Tamás, a Thyssenkrupp Components Technology Hungary Kft. toborozás-kiválasztási csoportvezetője. A motiváció fontosságára hívta fel a figyelmet Tóth József, a Hepenix Kft. üzletfejlesztési igazgatója. „Minden műszaki teljesítmény egy belső mentális kép kivetülése is, ebből is az következik, hogy nyitottnak kell lenni” – tette hozzá.

A hallgatók leginkább a duális képzésben a mentorokkal végzett közös munkáról érdeklődtek a kerekasztalon. „A mentorok kiválasztásánál az egyik fő szempont, hogy akarjon tanítani, de erre fel is lehet készíteni őket. Sőt, a hallgató valahol a mentor mentora, hiszen segíteni kell a mentorokat. A visszajelzések alapján tudják hatékonyabban átadni a tudást” – mondta Kalmár Tamás.

Forrás: ELTE IK, Autopro.hu