Hogyan legyünk jó home officerek?

2020.04.08.
Hogyan legyünk jó home officerek?
Videósorozatot készített az ELTE Karrierközpont az egyetem dolgozóinak az otthoni munkavégzés megkönnyítéséhez. Az ötlettár folyamatosan bővül, érdemes heti rendszerességgel megtekinteni a frissítéseket.

Az ELTE Karrierközpont már az ötödik részét is elkészítette a Home office munkaszervezés 10 percben videósorozatnak, amellyel az otthonról dolgozó kollégáknak szeretne segítséget nyújtani a kapcsolattartáshoz és a közös munkavégzéshez.

Az egyetemen jelenleg is folyik az átállás az Office 365 rendszerre. A Microsoft szolgáltatásával az oktatást segítő, adminisztrációs vagy egyéb feladatkörben dolgozó egyetemi munkatársak most ismerkednek, ráadásul sokan a távolsági munkavégzés során kapcsolódnak be az új rendszerbe.

Bár a jelenlegi járványügyi helyzetben az új szolgáltatás bevezetése nehézségekkel jár, az Office 365 a távolsági munkavégzés szempontjából igen előnyös: a dolgozók a munkájukhoz szükséges fájlok és eszközök legfrissebb verzióit érhetik el gyakorlatilag bármilyen eszközről, miközben biztonságban dolgozhatnak együtt, mégis távol egymástól.

Az Office 365 programjainak bemutatása céljából az ELTE Karrierközpont rövid, tematikus, használati szempontú videóikat készített, amelyekkel a rendkívüli helyzetben az otthoni munkavégezést kommunikációs, illetve munkaszervezési szempontból is támogatja. A videókat folyamatosan töltik fel erre a csatornáraérdemes heti rendszerességgel megtekinteni a frissítéseket. 

A videósorozat megtekintése előtt javasolják megnézni az ELTE Informatikai Igazgatóság tájékoztatóját az Office 365 (és kiemelten a Microsoft Teams) eléréséről, telepítéséről.

Az eddig elkészült részeket ezeken a linkekeken találja meg:

1. rész
A Microsoft Teams alkalmazás mindenki számára elérhető, kapcsolattartáshoz kötődő alapfunkciói.  Szöveges üzenetek és hívások, videóhívások.
2. rész
A Teams tematikus kommunikációs csatornái. Segítségükkel külön felületen gyűjthetjük az különféle projektekhez, feladatkörökhöz tartozó információkat. 
3. rész
Közös online dokumentumtárolás és -szerkesztés. A közös szerkesztési funkciókról itt tájékozódhat részletesebben: Megjegyzések és Változások követése
4. rész
A Teams értesítési beállításai és a felület személyre szabása. A cél, hogy arról kapjunk értesítést, amivel foglalkozni szeretnénk. 
5. rész
Dokumentumok tárolása, megosztása, szerkesztése OneDrive felületen. Egy helyen kezelhetjük a saját és a velünk megosztott fájlokat. A közös tárhely szinkronizálást követően offline is elérhető. A szinkronizáláshoz szükséges OneDrive alkalmazás ide kattintva tölthető le, Windows10 operációs rendszer megléte esetén ez nem szükséges.