Innovatív kurzus a támogatott lakhatásról
A PODIUM projekt fő célkitűzése olyan tananyag fejlesztése, amely elősegíti a nagy létszámú intézmények felől a közösségi alapú lakhatási formák irányába való áttérést. Míg a partnerek többsége közvetlenül érintett szervezet, addig az ELTE olyan leendő gyógypedagógiai/fogyatékosságügyi és szociális szakembereket céloz meg, akik a folyamat potenciális résztvevői lesznek a jövőben.
A meghirdetett kurzus nemcsak azért innovatív, mert olyan modern pedagógiai eszközöket alkalmaz, mint a projekt módszer, kooperatív tanulás és többtanáros modell, hanem mert
a tananyagfejlesztők a Magyarországon először kipróbált inkluzív módszertant is adaptálták a kurzusba.
Az inkluzív szemináriumok lényege, hogy a témában érintett személyek participatív oktatótársként vesznek részt az egész folyamatban a kurzus megtervezésétől kezdve a hallgatók értékeléséig. A kurzus kötelező követelménye, hogy a hallgatói csoportok aktívan működjenek együtt egy érintett személlyel a projekt munkájuk elkészítésében.
A rendkívül színes, az egyetem több karáról összeadódó oktatói gárda interdiszciplináris csapatként dolgozik azon, hogy a témát a lehető legtöbb oldalról megismerhessék a hallgatók. A kurzus anyagának kidolgozásához több nagy tekintélyű és ígéretes fiatal oktató-kutató, szakember járult hozzá.
A kurzus a hallgatóktól is aktív együttműködést kíván, számos csoportmunkában, vitafeladatban fedezhetik fel a témát
és juthatnak el egy kreatív csoportos projekt elkészítéséig a támogatott lakhatás témakörében.
Az oktatók érdeklődéssel és a közös munka iránt érzett kíváncsisággal várják a kurzus iránt érdeklődő hallgatókat, akik a Támogatott lakhatás elmélete és gyakorlata elnevezésű kurzust a Neptun rendszeren belül, az NSZV-2052-es kódszámra keresve vehetik fel.
További részletek a kurzusról a Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kar honlapján olvashatók.