Középiskolában oktató tanárok jólléte Magyarországon

2023.06.02.
Középiskolában oktató tanárok jólléte Magyarországon
A "Középiskolában oktató tanárok jólléte Magyarországon" kutatási projekt 

A társadalmi probléma azonosítása:

A kutatás három társadalmi probléma megoldásához kapcsolódó mérőeszköz kidolgozását tűztük ki célul: 1) Pedagógusképzésre felvételizők számának csökkenése. 2) A pályát elhagyó vagy a pályát el sem kezdő pedagógusok számának növekedése. 3) A pályán lévő pedagógusok munkahelyi elégedetlenségnek a növekedése.

A kutatás eredménye:

Olyan kérdőív, amely segítségével több tényező bevonásával lehet mikró-, mezo-, és makró-szinten mérni a középiskolai tanárok jóllétét és feltárni, mely tényezők járulnak leginkább hozzá ehhez az állapothoz. Az eredmények alapján ajánlásokat fogalmazunk meg tanároknak, iskolaigazgatóknak és döntéshozó szakembereknek, hogyan lehet a jólléttel kapcsolatos kérdéseket kezelni.

A kifejlesztett módszer bemutatása:

Az eredmények alapján ajánlásokat fogalmaz meg tanároknak, iskolaigazgatóknak és döntéshozó szakembereknek, hogyan lehet a jólléttel kapcsolatos kérdéseket kezelni. A terméket, a kérdőívet jelenleg két módon tárolják. Egy online adatgyűjtő oldalon, ahol a kutatáshoz kapcsolódó adatokat gyűjtötték össze, illetve egy Excel formátumban is, ahol a tanárok a kérdőív kitöltése után egyénileg meg tudják nézni az eredményeiket.

Kapcsolat

Csizér Kata egyetemi tanár (ELTE Bölcsészettudományi Kar)
E-mail