Középpontban a pedagógiai hozzáadott érték

Középpontban a pedagógiai hozzáadott érték
03/01

2016. március 01.

ELTE PPK (1077 Budapest, Kazinczy u. 23–27. fszt. 4.)

03/01

2016. március 01. -

ELTE PPK (1077 Budapest, Kazinczy u. 23–27. fszt. 4.)


A PPK Neveléstudományi Intézet Iskola-, Pedagógus- és Pedagógusképzés Kutatócsoportja és a Pedagógiai Innovációk és Társadalmi Esélyek Kutatócsoportja 2016. március 1-jén szakmai műhelyt tart a pedagógiai hozzáadott érték témájában.

Az oktatáseredményességi kutatásokban a tanári munka minőségét, az iskolák teljesítményét sok esetben a tanulók teszteredményeivel mérik. A teszteredmények elemzése során fontos szerepet kap az úgynevezett pedagógiai hozzáadott érték (PHÉ). A szakirodalomban számos eljárás található a hozzáadott érték típusú modellek (Value-added modeling, VAM) felépítésére, valamint a modellekben alkalmazott magyarázó változókra. A szakmai műhely célja, hogy körbejárja a PHÉ konceptualizálásának és operacionalizálásának lehetőségeit.

A vitaindító előadók Nahalka István és Széll Krisztián oktatáskutatók. A különböző szakmai megközelítések bemutatása után a szakmai műhely teret ad a mérés-értékeléssel, a PHÉ-vel kapcsolatos eltérő szempontok és aspektusok megvitatására, továbbá ösztönzi olyan szakmai párbeszéd kialakulását, amely hozzájárul a pedagógiai hozzáadott érték hazai értelmezéséhez.

Időpont:
2016. március 1. 9:00–12:00
Helyszín: ELTE PPK (1077 Budapest, Kazinczy u. 23–27. fszt. 4.)

ELTE PPK