Mit tanítsanak az iskolában? – felhívás

2016.03.23.
Mit tanítsanak az iskolában? – felhívás
Mi számít korszerű tudásnak a 21. század elején, és hogyan kell érdekesen, hatékonyan átadni a diákoknak? A Magyar Tudományos Akadémia 200 millió forint keretösszegű kutatási programot indít az iskolai szakmódszertan tudományos megalapozására. A program lényege, hogy tudományos vizsgálatok alapján adjon választ arra, mit és hogyan tanítsanak a tanárok. A program vezetésére Lovász László, az MTA elnöke Patkós András akadémikust, Egyetemünk professor emeritusát kérte fel. A pályázatok leadásának határideje: 2016. április 25.

Az Akadémia a szakmódszertani pályázat keretében olyan kutatásokat támogat, amelyek tudományos igénnyel alapoznak meg komplex tanítási módszereket – függetlenül attól, hogy teljesen új vagy a hazai módszertani hagyományokra építő módszerekről van-e szó. A program másik célja a tudásátadás pedagógiai szemléletének és módszereinek megújítását célzó kutatások gyakorlati megvalósítása. A pályázónak, illetve munkacsoport-vezetőnek munkacsoportot kell létrehoznia, és a csoport munkájába a közoktatásban oktató, gyakorló pedagógust kell bevonnia.

A korábbi, eredményesen lezárt pályázati szakaszban egy éven át 15 kutatási tervet támogatott 50 millió forintos keretből az MTA. A pályázatra 88 pályamű érkezett; a nyertes kutatócsoportok közé két ELTE-s projekt is bekerült: Tél Tamás Széchenyi-díjas egyetemi tanár és Vancsó Ödön központvezető adjunktus programja. A nyertes pályázatokat 2016. március 24-én szakmai konferencián mutatják be az MTA Székházában.

Részletes pályázati kiírás

Forrás és fotó: MTA