Művészet és tudomány II.: JazzMatek

Művészet és tudomány II.: JazzMatek
11/22

2022. november 22. 18:00

ELTE BTK Kodály terem (1088 Budapest, Múzeum krt. 4/F, I. em.)

11/22

2022. november 22. 18:00 -

ELTE BTK Kodály terem (1088 Budapest, Múzeum krt. 4/F, I. em.)


Beszélgetés sok zenével a jazz és a matematika kapcsolatáról.

A jazz egyesek számára önfeledt élvezetet, szórakozást jelent, míg mások intellektuális zenének tartják. A rendezvény vendégei klasszikus, illetve kísérleti hangszereken játszva a műfaj izgalmasan sokféle arcát hozzák a hallgatósághoz közel, miközben azt a matematika perspektívájából vizsgálják. Szó esik hangmagasságról és időbeliség kérdéséről is. A "Művészet és tudomány" sorozatot az ELTE hallgatói kezdeményezték és szervezik.

Az est résztvevői: 

Ávéd János szaxofonos, zeneszerző, hangszerelő, zenetanár, a magyar jazz jeles alkotóinak kedvelt muzsikustársa. A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszékén diplomázott. Balance nevű saját formációjával és David Binney-vel hangos sikert arattak 2013-ban a Művészetek Palotájában. A Transform Quintetben játszott már Joey Calderazzóval, a Modern Art Orchestra szólistájaként, amelynek 2008 óta tagja, számos világsztárral dolgozott együtt. Néhány éve Quartetjével új, stílusfüggetlen zenei nyelv megvalósításán dolgozik.

Bali János Liszt-díjas karnagy és furulyaművész, a Széchenyi Irodalmi és Művészeti Akadémia címzetes tagja. A PPKE és az SZE habilitált egyetemi docense; fiatal korában az ELTE TTK-n tanított matematikai analízist. Előadóművészi repertoárja a középkortól napjainkig terjed, a legnevesebb hazai komponisták írtak számára műveket. Zeneszerzőként főként kamarazenét ír, gyakran használ elektronikát műveiben; rendszeresen improvizál is. Zenetudósként Kurtág György műveinek kiadói szerkesztője volt hosszú ideig; a furulyáról írott monográfiája a legjelentősebb munka a szakterületen. Kutatásainak kiemelt területe a reneszánsz polifónia és a matematikai akusztika.

Váczi Dániel zenész, zeneszerző és hangszerfejlesztő, először hegedülni tanult, majd 17 évesen altszaxofonozni kezdett. 1998-ban ez ELTE biológus szakán szerzett diplomát, majd tanult a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszakán is. Együttesek és szólista fellépők számára egyarán alkot, hangszerfejlesztőként Glissotar nevű hangszerével 2022-ben a Guthman Musical Instrument Competition első helyezését és közönségdíját hozta el. Emellett foglalkozik hangvizualizációs eszközök, különféle számítógép-vezérelt interaktív zeneautomaták és zenei alapú logikai játékok fejlesztésével is, zeneszerzőként pedig egy újfajta zenei rendszert, a retikuláris zenét dolgozta ki.

Békefi Teodóra magyar-olasz szakos tanárként végzett az ELTE-n, jelenleg a PPK Neveléstudományi Doktori Iskolájának hallgatója. Zenerajongó. Szabadidejében kulturális újságírással foglalkozik, operakritikáit az Opera-Világ publikálja. 

Facebook