Nagy dobás a Karinthy Szalonban

2019.11.13.
Nagy dobás a Karinthy Szalonban
Az ELTE SEK Vizuális Művészeti Tanszék nemcsak klasszikus alapképzést nyújt hallgatóinak, de igyekszik bekapcsolni őket a kortárs művészeti élet vérkeringésébe is. A hallgatók munkáiból legutóbb a budapesti Karinthy Szalonban rendeztek kiállítást.

A "Nagy dobás" kiállítás diplomamunkákból, az Országos Tudományos Diákköri Konferencia Művészeti és Művészettudományi Szekciójában bemutatott művekből, valamint jelenlegi hallgatók alkotásaiból álló tanszéki bemutatkozásként átfogó képet nyújtott arról, hogy a Tanszék hallgatói milyen sok technikában és témában próbálják ki magukat a képzés során, miközben az oktatók hozzáállásáról is árulkodott. A cím utal a komoly bemutatkozási lehetőségre, valamint a címadó munkára, Epres Virág Képtársas című szellemes installációjára, amely valójában művészeti témájú társasjáték, a Monopolyhoz hasonlít, de a jutalmazások és a büntetések a művészettel kapcsolatosak.

A tárlaton Nagy Dóra és Vörös Gizella jóvoltából absztrakt művek, Nyerges Kincsőnek, valamint Pospischill Mercédesznek köszönhetően a média által elvárt női szépségeszménnyel kritikus portrék szerepeltek. Katona Viktória Önterápia című megrendítő munkája egy kétszemélyes ágy, amelyre készítője saját verseinek sorait hímezte, a feliratokhoz pedig külön művekként, de hozzájárulva a mű teljességéhez, grafikai munkák társulnak. Márk Martina árnyékok inspirálta alkotásában az egymástól eltolt fekete, szürke, fehér képrészletek szubjektív táj képzetét sugallják. Soós Enikő a pénz mindenhatóságára reflektáló művében a régi, hibás, elszíneződött fémpénzekben nem az értékükre, hanem a kosz esztétikai értékére figyel fel, és kissé felnagyítva, mintegy képként megfesti őket. A kiállítás anyagában egy környezetszennyezésre válaszoló mű is helyet kapott: Papp Noémi húsz darab PET-palackra hímezte a To infinity and beyond! (A végtelenbe és tovább!) szöveget. Három olyan munka került a Karinthy Szalon kisebb termébe, amelyek a hagyományos technikák kortárs újraírásaként értelmezhetők, és amelyeket hasonló tónusú, barnás színvilág jellemez: Takács Szilvia tudományos diákköri konferencián díjazott munkája a falusi lét benyomásait különíti, vonatkoztatja el, Gulyás Máté fametszetén a Colosseum és egy stadion mosódik egybe, Lukács Klaudia pedig stilizált, kollázsolt ipari tájsorozattal képviselteti magát.

Az ELTE SEK Vizuális Művészeti Tanszék arra törekszik, hogy hallgatói klasszikus alapképzést kapjanak minden történeti korszakot, technikát kortárs nézőpontból megközelítve. Bordács Andrea tanszékvezető rendszeresen szervez workshopokat, a legjobb hallgatói művekből pedig kiállításokat. A budapesti Karinthy Szalonban rendezett tárlatot György Péter esztéta nyitotta meg, a kiállításról többek között az Élet és Irodalom közölt kritikát.

Forrás: ELTE SEK
Fotó: Garas Kálmán

Képek a megnyitóról

Képek a megnyitóról

0

/

0

0

/

0