Neptun helyett SEKezz!

2018.04.26.
Neptun helyett SEKezz!
Nem mindennap érkeznek az ELTE-re programfejlesztő vállalkozások, hogy a hallgatók számára készült, ingyenes üzenetküldő alkalmazásukat teszteljék és tökéletesítsék. A szombathelyi campuson 2018. április 18-án azonban pontosan ez történt: Márkus Attila, a Pressenger Kft. képviselője tartott pizzarendeléssel dúsított e-workshopot a Savaria Egyetemi Központ Tanácstermében.

Több mint egy évvel ezelőtt merült fel a campus és a Hallgatói Önkormányzat vezetésében, hogy a hallgatók számára fontos, ugyanakkor tanulmányaikkal nem közvetlenül összefüggő üzenetek kiküldésére többé már nem kellően alkalmas Neptun rendszer mellett kívánatos lenne egy 21. századi alternatívát teremteni, amely kiváltja a közérdekű, de a Neptun számára terhet jelentő üzenetek közvetlen célba juttatását.

Ez az igény hívta létre az eddig „csökkentett módban” működő SEKezz-alkalmazást, amely ugyan szeptembertől már elérhető és letölthető, de a friss szoftverekre mindig jellemző gyerekbetegségeket csak a közelmúltban sikerült orvosolni: ennek a folyamatnak a következő fontos állomása volt a 2018. április 18-i összejövetel, ahol az érdeklődő hallgatóknak Márkus Attila bemutatta a régi-új applikációt.

„Miért készít ingyenes, a helyi egyetemnek viszont nagyon hasznos alkalmazást egy piaci cég?”– tette fel a költői kérdést a Kft. képviselője, majd meg is válaszolta a felvetést: „Kiváló és változatos tesztkörnyezetet jelentenek a szombathelyi hallgatók, így kipróbálhatjuk egyedi és újító fejlesztéseinket”. A tesztkörnyezet különlegességét pedig nem csak az okostelefonok és operációs rendszereik figyelemre méltó változatossága jelenti, hanem a különböző felhasználói attitűdök és a kizárólag használat során felmerülő problémák diagnosztizálásának lehetősége is.

Az alkalmazás teszteléséhez a résztvevők letöltötték és aktiválták a SEKezz-t, majd Márkus Attila dolgozni kezdett, és tesztüzeneteket küldött a telefonoknak, amelyek mobilinterneten vagy wifin keresztül fogadták az adatforgalom számára is optimális üzeneteket. Időközben az összejövetel elején rendelt pizzák is megérkeztek, a workshop pedig  közvetlen, baráti beszélgetéssé alakult át; a fejlesztők és felhasználók kötetlenül és őszintén oszthatták meg tapasztalataikat.

A Hallgatói Önkormányzat és az alkalmazást fejlesztő cég pedig reméli, hogy hamarosan minden szombathelyi egyetemista telefonján ott lesz a hasznos, gördülékenyen működő SEKezz-applikáció, amely  fontos lépést jelent az egyetem informatikai modernizációjában is.

Forrás: ELTE SEK