Nívódíjas lett a Radnóti projektje

2022.06.08.
Nívódíjas lett a Radnóti projektje
A Tempus Közalapítvány hetedik alkalommal ismerte el a kiemelkedő Erasmus+ projekteket: az ELTE gyakorlóiskolájának MinTA programja fejleszti a középiskolai tanárok interkulturális gondolkodásmódját, valamint inklúziós célokat szolgál.

Idén ünnepli 35. születésnapját az Erasmus+ program, amely több mint 10 millió résztvevőjével máig az Európai Unió egyik legsikeresebb programja. A Tempus Közalapítvány évek óta nívódíjjal ismeri el a köznevelés, a szakképzés, a felnőtt tanulás és az ifjúság területén megvalósított legkiválóbb magyar koordinálású nemzetközi együttműködéseket, ezzel segítve a jó gyakorlatok terjesztését, és inspirálva minél több egyént, intézményt és szervezetet a programba való bekapcsolódásra. 

A nívódíjakat 2022-ben három szektorban (köznevelés, szakképzés és felnőtt tanulás) megvalósított hat projektnek ítélték oda. A díjazott projektek között szerepel az ELTE Radnóti Miklós Gyakorló Általános Iskola és Gyakorló Gimnázium Mindenhol tanulunk. Tanítási stratégiák és színterek lokális és globális világunkban (MinTa) programja is. A projektet J. Tóth Judit koordinátor ismertette Berta Anikó, Kertész Luca és Pataki Henriette közreműködésével. 

A MinTA projekt célja az volt, hogy az iskola tanárai megismerjék más európai országok gondolkodásmódját, iskolakultúráját, illetve segítsék diákjaik tudatos európai polgárrá válását. Az intézmény pedagógiai programjában vállalja az autizmus-spektrumzavarral élő diákok tanítását, képzését is. E sajátos pedagógiai terület fejlesztése érdekében választották az inklúzióval és integrációval, az SNI-s diákokkal, a pozitív pszichológiával, illetve a coaching módszereivel foglalkozó képzéseket.

A  díjakat június 1-jén "Az Erasmus+ ajtókat nyit!" disszeminációs konferencián adták át. Az ünnepséget Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár nyitotta meg, aki elmondta: újító és innovatív ötletek több helyről érkezhetnek, az európai országok oktatási rendszerei a jó gyakorlatok terén kincsesbányának számítanak. 

Sinóros-Szabó Laura, a Kulturális és Innovációs Minisztérium Felsőoktatási Stratégiai és Intézményfejlesztési főosztályvezetője hangsúlyozta: a minisztériumok és az oktatási intézmények közös feladata olyan megoldásokat találni, amelyek jól szolgálják a hallgatók érdekeit, miközben Magyarország felsőoktatási intézményei számára is előrelépést jelentenek a nemzetközi terepen. 

"A konferencia fókuszát képező inklúzió, vagyis a befogadás az utóbbi időszakban új értelmet nyert a háború elől menekülők megsegítése miatt – mondta Czibere Károly, a Tempus Közalapítvány kuratóriumának elnöke. – A Közalapítvány küldetésének tartja a példaértékű, inkluzív kezdeményezések felkutatását és az ebből épített tudásbázis hozzáférhetővé tételét mindenki számára – erre szolgál a Nívódíj és a disszeminációs konferencia is."

Forrás: TKA