Sokszínű pedagógia

2020.11.16.
Sokszínű pedagógia
Tanulmánykötetet jelentetett meg az ELTE Tanító- és Óvóképző Kar, melyben a pedagógiai gyakorlatban már működő integratív kezdeményezéseket mutatják be.

Az elfogadás az együttélés természetes alapja, ugyanakkor nem egyszerű tudomásul venni az érintettek eltérő igényeit. Fontos a közös, elfogadó szemléletmód kialakítása és továbbadása, melynek célja a teljes befogadás. A feladat legfőképp a pedagógus társadalomra hárul. A tanárokat, tanítókat hivatott segíteni az az ELTE TÓK inkluzív értékrendet bemutató, Sokszínű pedagógia. Inkluzív és multikulturális szemléletmód a pedagógiai gyakorlatban címmel megjelent tanulmánykötete is.

A tanulmányok célja, hogy bemutassák a pedagógiai gyakorlatban már működő, kiemelt figyelmet igénylő és a multikulturális társadalom felé nyitó integratív kezdeményezéseket, azok működését, a teljes befogadás felé vezető útjukat. A kiadvány készítői hisznek abban, hogy az inkluzív és a multikulturális szemlélet csak együttesen vezethet a teljes elfogadáshoz, legyen szó a pedagógusképzésről vagy a köznevelési intézményekről.

Az egyén és közösség, a Nemzetek sokszínűsége, az Inkluzív gyakorlatok a mindennapokban és a Vallások világképe fejezeteket tartalmazó, sajátos nézőpontú kötetet aktív és leendő pedagógusoknak ajánlják, illetve mindenkinek, aki ezt a szemléletmódot hivatott képviselni.

Az egyetemi oktatók, gyakorló és frissen diplomázott pedagógusok által írt tanulmánygyűjteményt az ELTE Neveléstudományi Tanszék oktatói, Svraka Bernadett, F. Lassú Zsuzsa és Endrődy Orsolya szerkesztették. Svraka Bernadett vezetésével. 

A kiadvány az ELTE Readerről ingyen letölthető.

Forrás: ELTE TÓK