Tanulás- és tanításmódszertan: hatalmas ELTE-s siker
Április 20-án kezdte meg munkáját a Nyíregyházi Egyetem szervezésében az OTDK Tanulás- és Tanításmódszertani – Tudástechnológiai Szekciója, az eredményeket 22-én hirdették ki. A szekcióba összesen 155 dolgozat érkezett, ezeket 21 tagozatban mutatták be a hallgatók.
A szekcióba az ELTE több karáról is érkeztek pályázatok, a nyíregyházi versenyben a BGGYK, a BTK, a PPK és a TÓK hallgatói vettek részt és értek el kimagasló eredményt. A pályázók közül az ELTE-sek 7 első helyezést, 8 második helyezést és 3 harmadik helyezést nyertek el, emellett 4 különdíjjal és számos speciális, szponzori ajándékkal ismerte el a zsűri kimagasló teljesítményüket.
A Fenntarthatóságra nevelés tagozatban valamennyi díjazott az ELTE-t képviselte, a mienk lett az I,. a II. és a III. hely is. Közel ilyen jó eredményt értünk el A matematikatanítás módszertana, a Környezeti nevelés, a Gamifikáció és az Idegen nyelvek tantárgy-pedagógiája tagozatokban is, mind a négy területen egy-egy kivétellel az összes díjat ELTE-sek hozták el. A Bárczit összesen 3 hallgató képviselte a szekcióban, pályamunkáikat egy első és egy második helyezéssel díjazták az inkluzív oktatás témakörében.
Különösen eredményesek voltak a szekcióban a Tanító- és Óvóképző Kar hallgatói: 3 első és 2 második helyet is szereztek, emellett egy különdíjat is ők hoztak el. A TÓK hallgatója kapta a DOSZ Pszichológiai és Neveléstudományi Osztály díját is, Pátkai Anna az ajándékcsomag mellett ingyenes részvételi lehetőséget nyert a VII. Ifjú Pszichológiai és Neveléstudományi Konferencián.
ELTE-sé lett a szekcióban a Pro Scientia Aranyérmesek különdíja, a Reménység-kitűző is: a szekció fődíjnak számító elismerését Mendrey Zsófiának, a BTK hallgatójának ítélte a főzsűri.
A Roska Tamás Előadást a szekcióban Asztalos Anikó magyar-, illetve nyelv- és beszédfejlesztő tanár nyerte, aki amellett, hogy az ELTE Nyelvtudományi Doktori Iskolájának doktorjelöltje, az ELTE Tanárképző Központ tanárképzési referense és a Tanítsunk Magyarországért! program szakmai koordinátora is. Kutatási területei a diskurzuselemzés, az osztálytermi kommunikáció, tanulói a beszéd, valamint a pszicholingvisztika. Szekciónyitó előadását Mit mond a diák a tanórán? A tanár tapasztalatának lehetséges hatása a tanulók beszédére címmel tartotta.
A szekció tudományos nagyelőadását az egyetemünkön 30 éven át tanító Pléh Csaba tartotta Mit tanít a járvány az emberi kapcsolati rugalmasságról? címmel, az előadás itt visszanézhető.