Valódi párbeszéd a társadalmi innovációról

2023.07.14.
Valódi párbeszéd a társadalmi innovációról
2023 tavaszán közel 60 résztvevő végezte el sikerrel a Társadalmi Innovációs Nemzeti Laboratórium társadalmi innovációs menedzser képzését. A kurzusról az oktatókat és a résztvevőket kérdeztük.  

A TINLAB kiemelt feladata a társadalmi innovációval kapcsolatos tudás terjesztése, a szakemberek felkészítése és a szakmai hálózat kiépítése. Ennek jegyében az egyetemi projektpartnerek – az Eötvös Loránd Tudományegyetem, a Miskolci Egyetem és a Pannon Egyetem – a Hárfa Alapítvány közreműködésével idén harmadik alkalommal szerveztek 40 órás gyakorlatorientált társadalmi innovációs menedzser képzést. A tanfolyam végeztével a résztvevők felnőttképzési tanúsítványt szereztek és jogosulttá váltak a társadalmi innovációs mentorképzés elvégzésére. A képzések azonos tartalommal, ugyanazon oktatók bevonásával, de eltérő ütemezéssel valósultak meg. 

Az érdeklődők különböző szakmai hátérrel és tapasztalattal rendelkeztek, nagy részük a közigazgatásból, önkormányzatoktól, az akadémiai és civil szférából, kulturális intézményekből érkezett, de jöttek startupoktól és társadalmi vállalkozásoktól is. A hallgatók online és egyéni munka során sajátíthatták el a társadalmi innováció elméletét, folyamatát, megismerkedtek a társadalmi innovációs menedzser szerepével, fejleszthették önismereti, kommunikációs, konfliktuskezelési készségeiket. Bővíthették ismereteiket a változásmenedzsment, a problémamegoldás és a marketing forrásszervezés vonatkozásában. A kurzuson számos esettanulmány és gyakorlati példa is megjelent,

a résztvevők csoportmunkában dolgoztak ki megoldási javaslatokat társadalmi problémákra.

„Nagyon érdekes és élvezetes órák voltak, inspirálták nem csupán a hallgatókat, de az oktató kollégákat, engem is.” – emelte ki Czuppon Viktória, a Pannon Egyetem docense. Németh Eszter facilitátor elmondta, hogy a hallgatók rendelkeztek alapinformációkkal, viszont „a gyakorlati aspektusok, önismereti kérdések, finanszírozási lehetőségek és az összefüggések vonatkozásában számos újdonságot sajátíthattak el a TIM képzésén.” 

„Motivált, nyitott, és többnyire rendkívül aktív résztvevők jöttek össze, ami fontos nem csak a képzés sikere, hanem később az éles innovációs helyzetek kidolgozása és kivitelezése szempontjából is. A képzés interaktív volt, melynek során megélésem szerint valódi párbeszéd és inspiráló együttgondolkodás alakult ki, amelyben könnyű volt oktatóként is motiváltan benne lenni” – hangsúlyozta Gara Kata coach.

A résztvevők visszajelzései alapján is sikeres képzést zárt a konzorcium: a hallgatók elégedettek voltak a képzés színvonalával, a tananyagok mennyiségével és az oktatók munkájával is. Pozitív visszajelzések érkeztek a képzés gyakorlatorientáltságával kapcsolatban. A hallgatók kiemelték, hogy a szakmai hálózatépítést és tudásmegosztást remekül szolgálta a program. A társadalmi innovációs menedzser képzés végzettjei részt vehetnek a tervek szerint ősszel induló társadalmi innovációs mentorképzésen.  

Hallgatóink mondták

„Úgy érzem, hogy a társadalmi innováció a közeljövő egyik legfontosabb témája lesz a különböző projektekben, és emiatt különösen szerettem volna alaposan megismerni. Szeretnék a jövőben is kapcsolatban maradni a konzorciummal és a hallgatótársaimmal” – Csordás Péter Attila programvezető (OFA Nonprofit Kft.).

„A képzés teljesen megfelelt az előzetes elvárásaimnak. Jelenleg éppen karriert váltok, ezért nagyra értékelem azt a koherens áttekintést és azonnal használható tudást, amellyel egyéni és csapatszinten is gazdagodtunk a kurzus során” – Gemza Péter, a debreceni Csokonai Színház korábbi igazgatója

„Olyan képzésen vehettem részt, ahol – a társadalmi innováció megismerése mellett – betekintést kaptam a jelenlegi változásokkal telített világunkban azokra a kérdésekre is, amelyek a sikeresen alkalmazható, helyes kommunikációt, konfliktuskezelést, marketing folyamatokat, forrásszervezést és önismeretet jelentik” – Németh Zsolt mérnök-közgazdász, kereskedelmi és ügyvezető igazgató