Konferencia Zsoldos Márta tiszteletére

Konferencia Zsoldos Márta tiszteletére
03/08

2016. március 08.

ELTE BGGyK (1097 Budapest, Ecseri út 3/C 107. terem)

03/08

2016. március 08. -

ELTE BGGyK (1097 Budapest, Ecseri út 3/C 107. terem)


Az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Kara 2016. március 8-án konferenciát rendez Zsoldos Márta professor emeritus tiszteletére. A tanácskozáson többek között Gereben Ferencné professzor emeritus, Perlusz Andrea főiskolai tanár, Mohai Katalin adjunktus és Győri Miklós intézetigazgató egyetemi docens előadásait hallgathatják meg az érdeklődők. A prezentációk olyan szakterületek kérdéseit járják körül, mint például a szem, a látás és a hallás összefüggései, a tanulási zavar korszerű diagnosztikus kérdései, valamint a hallássérült személyek identitása és a társadalmi integrációja.

Zsoldos Márta pályáját 1972-ben kezdte gyógypedagógiai tanárként a Siketek Általános Iskolája és Nevelőotthonában Budapesten. 1979 óta dolgozik a Kar jogelőd intézményének Gyógypedagógiai Pszichológiai Intézetében mint tanársegéd, adjunktus, docens, majd főiskolai tanár. 2004–2009 között a Hallássérültek Pedagógiája Tanszék vezetője, 1992–1998 között a jogelőd intézmény tudományos főigazgató-helyettesi feladatait is ellátta. 2007. július 28-án vonult nyugdíjba, de továbbra is aktívan részt vesz a kar életében, amelynek 2013 szeptembere óta professor emeritusa. Az oktatási és kutatási feladatai mellett, folyamatos klinikai tevékenysége során komplex gyógypedagógiai, pszichológiai, orvosi vizsgálat alapján végzett differenciál-diagnosztikus, tanácsadói és terápiás feladatokat is ellát.

Tudományos-kutató munkája 1982-től kezdődően a hallássérült ifjúkorúak társadalmi integrációjának pszichés és kommunikációs szempontú elemzésére irányul. Fő témái a hallássérüléshez társuló neurogén tanulási zavarok típusai és a jellemző pszichomotoros tünetegyüttes közötti összefüggések vizsgálata óvodás- és iskoláskorúak körében a hallássérültek speciális intézményeiben, a tanulási zavar diagnosztizálásának lehetőségei a beiskolázást megelőző időszakban és iskolakezdéskor, valamint a gyenge tanulók képességei, családi és iskolai megítélése, iskolai társas kapcsolatai az általános iskola 2. osztályaiban.
Kiemelkedőek oktatásfejlesztési kutatásai, közöttük a prevenciós és rehabilitatív fejlesztő eljárás kidolgozása a tanulási zavarok befolyásolására, valamint a tanulási képesség és az intelligencia szint összehasonlító vizsgálatára alkalmas hazai pszichodiagnosztikai eszköztár bővítése. Pedagógiai újításai nemzetközileg is ismertek. Szakmai munkássága iskolateremtő, több hazai és nemzetközi tudományos társaság tagja.

Részletes program
Regisztráció

Időpont
: 2016. március 8. 10:00
Helyszín: ELTE BGGyK (1097 Budapest, Ecseri út 3/C 107. terem)

ELTE BGGyK