Milyen a hatékony közoktatás?

Milyen a hatékony közoktatás?
05/27

2015. május 27.

ELTE PPK (1077 Budapest, Kazinczy u. 23–27.)

05/27

2015. május 27. -

ELTE PPK (1077 Budapest, Kazinczy u. 23–27.)


Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Iskola – pedagógusképzés – fejlesztés címmel 2015. május 27-én rendez nagyszabású konferenciát. Milyen a gyakorlóiskolai szervezetfejlesztés, mivel foglalkoznak az Iskolapszichológiai Módszertani Bázisok, hogyan vehetnek részt a pedagógusok a doktori képzésben? A tanácskozáson a köznevelési intézmények tanulási eredményeinek javításához nyújtanak új szempontokat.

Számos kutatási eredmény szerint a tanulási eredmények javításához a szaktárgyi tudás mellett ezt támogató szervezeti légkörre, önreflektivitásra képes és kész pedagógusokra, valamint hatékony szakmai szolgáltatásokra van szükség. A konferencián az Eötvös Loránd Tudományegyetem (ELTE) és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) közös projektje keretében megvalósuló fejlesztéseket mutatják be, valamint összegyűjtik az országosan elérhető jó gyakorlatokat is. Szó lesz az ELTE gyakorlóiskoláiban végzett szervezetfejlesztésről, a pedagógiai tevékenységeket közvetetten támogató iskolapszichológiai módszertani bázisokról, valamint a tanárképzők kompetenciafejlesztéséről is. A konferencia azzal a kérdéssel is foglalkozik, hogy milyen lehetőségei vannak a szakmódszertani kutatásoknak a doktori iskolákban. A témában megrendezett kerekasztal-beszélgetésen az ELTE tanárképzésben érintett karai (BTK, IK, PPK, TTK) doktori iskoláinak vezetői osztják meg gondolataikat arról, hogy hogyan látják a szakmódszertani és a tanárképzéssel (a tanári szakokkal) kapcsolatos kutatások helyét és lehetőségeit. A rendezvényen többek között előadást tart Károly Krisztina, az ELTE Tanárképző Központjának vezetője, Gloviczki Zoltán, a PPKE Tanárképző Tanszék vezetője, Setényi János oktatáskutató és Kay Livingstone, a Glasgow-i Egyetem kutatója is.

Részletes program

Időpont: 2015. május 27. 09:30 – 17:00
Helyszín: ELTE PPK (1077 Budapest, Kazinczy u. 23–27.)