Egyetemes tervezés az oktatásban - Gyakorlatok a tanulás maximalizálására mindenki számára
Dr. Fazekas-Vinkovits Ágnes Sarolta "Drop-In Session" előadása

Absztrakt
A sokszínűség, a méltányosság és a befogadás továbbra is nagyon eltérő módon épül be a felsőoktatási intézmények struktúrájába, politikájába és gyakorlatába világszerte. A befogadás a CHARM-EU egyik alapértéke. Az előadás rávilágít arra miért fontos, hogy a 21. századi felsőoktatás befogadó és innovatív és releváns maradjon, valamint konkrétan ismertetetésre kerülnek a hozzáférést és részvételt támogató inklúziós intézkedések, konkrétan a felvételi eljárás és a mesterképzés során alkalmazott szükségletfelmérés. Az Egyetemes Tervezés (Fazekas, 2018) inkluzív oktatási és tanulási környezet kialakítása nem csupán egy célcsoport, hanem a hallgatók lehető legszélesebb köre számára előnyös.
Fazekas Á. S. (2018). Felsőoktatáshoz történő hozzáférés és a felsőoktatásban való részvétel vizsgálata a fogyatékossággal élő személyek vonatkozásában. Eötvös Loránd Tudományegyetem, Társadalomtudományi Kar, Szociológia Doktori Iskola, Szociálpolitikai program. https://edit.elte.hu/xmlui/handle/10831/44521
Az előadó elérhetősége és ORCID oldala: fazekas.agnes.sarolta@barczi.elte.hu, https://orcid.org/0000-0002-7460-2077
Az előadás során említett további források:
- The Myth of Average: Todd Rose at TEDxSonomaCounty: https://www.youtube.com/watch?v=4eBmyttcfU4
- Todd Rose - The End of Average: http://www.toddrose.com/endofaverage
- Todd Rose - Beyond Average: https://www.gse.harvard.edu/ideas/ed-magazine/15/08/beyond-average
- David H. Rose: https://www.cast.org/about/board/david-rose
- Meet The Normals - Adventures in Universal Design: https://www.youtube.com/watch?v=A88E4DH2asQ
Gyakorlati példa: