Globális kompetenciák a tanárképzésben

2022.05.02.
Globális kompetenciák a tanárképzésben
Az Európai Tanárképző Szövetség 2022. április 20–22. között Sestri Levantéban tartotta téli konferenciáját. A szakmai tanácskozáson Hercz Mária egyetemi docens és doktoranduszai, Anisa Trisha Pabingwit és Pozsonyi Ferenc több közös előadásban mutatták be az ELTE TÓK-on folyó kutatásokat.

A konferenciát tematikus tréningnap vezette be, melynek során a résztvevők áttekintették a kollaboratív tanulás és a játékosítás elméleti keretrendszerét, majd kiscsoportokban megismerkedtek az Európai Unió finanszírozásában megvalósuló PLEIADE projekt új eredményével, egy hibrid társasjátékkal, amely a pedagógusképzésben segíti a kollaboratív tanulási környezet tervezésének elsajátítását. 

A párhuzamos szekciókban összesen 77 résztvevői konferenciaelőadásra és műhelygyakorlatra került sor, valamint folyamatosan látogatható volt a konferencia poszterkiállítása is. Az előadások a globális kompetencia témájába illeszkedő különféle empirikus kutatásokat tárgyalták, így az inkluzív és a kollaboratív szemlélet megjelenését országok, tantárgyak vagy pedagógusképzési projektek viszonylatában, valamint a multikulturalizmus, a problémaalapú tanulás, az állampolgári és a szexuális nevelés korszerű kérdéseit.

A TÓK képviselői közös prezentációkkal mutatkoztak be. Az Enhancing scholarship holder international students’ intercultural competencies with collaborative learning prezentáció a külföldi egyetemi hallgatók társas izolációjának aktív tanulással történő feloldására mutatott gyakorlati példát. A UKids szociális vállalkozóképesség-fejlesztési projektbe bevont ELTE-s pedagógushallgatók nézeteinek változásáról, valamint a transzverzális készségek tantervbe illeszthetőségéről a Train yourself and your pupils című előadásban számoltak be. A Szorongás helyett énhatékonyság elnevezésű NKP-finanszírozású kutatás disszeminációs fázisának egyik termékét MOOC-assisted sex education in tertiary education setting címen ismertették.

A doktoranduszok szakmai útját az ELTE Tehetséggondozási Tanácsa támogatta.

Forrás: ELTE TÓK