Közönségdíjért versenyez a micro:bit és a Szamóca Kiskertész Tanoda program

2019.06.05.
Közönségdíjért versenyez a micro:bit és a Szamóca Kiskertész Tanoda program
A Neumann János Számítógéptudományi Társaság Közoktatási Szakosztály és az ELTE T@T Labor közös oktatási programja, a micro:bit botorkálás és a gyerekek környezeti nevelésével foglalkozó Szamóca Kiskertész Tanoda, amely az ELTE Füvészkertben szervez rendszeresen foglalkozásokat a kicsik számára szintén felkerült az Edisonplatform 2019-es listájára. Az Edisonplatformon szülők és diákok szavazhatnak a gyermekek képességeinek fejlesztését leginkább szolgáló innovatív programokra.

Az Edisonplatform célja, hogy a gyerekek jövőjével foglalkozó civil, piaci, tudományos és oktatási szereplők jobban összekapcsolódjanak és összegyűjtsék a jó gyakorlatokat, amelyekből mindenkinek érdemes tanulni. Az Edison100 listán olyan kezdeményezések szerepelnek, amelyek innovatív, izgalmas módon fejlesztik az általános iskolás gyerekeket és szüleiket az iskolai kereteken túl. A legkiemelkedőbb programokat június 18-án díjazza a szakmai Gondolkodó Kör. A közönségdíjas kezdeményezésről szóló online szavazás június 12-ig tart, a diákok és szülők itt dönthetnek arról, hogy a szakmai zsűri által kiválasztott szervezetek közül melyik az, amely a legszerethetőbb, leginnovatívabb módon készíti fel a gyerekeket a jövő kihívásaira.

A 100-as listára a micro:bit botorkálás program is felkerült. A programot az NJSZT Közoktatási Szakosztálya, valamint az ELTE T@T laborja indította el az ARM Hungary-vel együttműködve, amely nem csak az eszközöket biztosítja, hanem az oktatási stratégia kialakításában is részt vesz. A programban a diákok játékos programozási/kódolási tevékenységeken keresztül megismerhetik és kipróbálhatják a micro:bit eszközöket, ezáltal fejlesztve informatikai gondolkodásukat. Az iskolák 1 hónapig díjtalanul használhatják az eszközöket, majd postázzák a következő iskolába. A program indulása óta közel 160 iskolában jártak a készletek. A pedagógusok számára elkészült egy ingyenesen letölthető oktatási segédanyag is, amely az animáció-készítéstől a játékfejlesztésen és a szenzorok használatán át a barkácsolásig bemutatja a micro:bit eszközben rejlő lehetőségeket. A 8–14 éves korosztálynak és tanáraiknak szóló program az egész ország területén elérhető egymásra épülő kurzusok/szakkörök, illetve egy téma köré szerveződő, alkalmi workshopok formájában.

A micro:bit botorkálás programra ezen az oldalon lehet szavazni.

A lista másik versenyzője a Szamóca Kiskertész Tanoda, amelynek elsődleges célja, hogy a játékos kertészkedés eszközével változtassa meg a gyermekek – és általuk szüleik – életszemléletét, a környezettudatosabb életforma érdekében, amelyben értéket jelent a saját kertben, saját munkával megtermelt biozöldség és az alkotás öröme fűből-fából-virágból és újrahasznosított anyagokból. A tanodában a gyerekek környezeti nevelésével gyakorlati kertészkedős programok, újszerű pedagógiai módszerek, tapasztalat alapú tanulás (learning by doing) és játékos oktatás (teaching by playing) keretein belül foglalkoznak.

A Szamóca Kiskertész Tanoda programra ezen az oldalon lehet szavazni.


Korábban:

Programozás az iskolákban
Vándorló micro:bitek

Pályázati felhívás kisiskolásoknak
Csokiimádó mesehősök nyomában