Oktatásmódszertani ösztöndíjjal tanulhat az ELTE kurzusdesigner részismereti képzés első évfolyama

2024.02.19.
Oktatásmódszertani ösztöndíjjal tanulhat az ELTE kurzusdesigner részismereti képzés első évfolyama
2024. február 16-án, pénteken került sor ünnepélyes keretek között az Egyetemi Kiválósági Alap, az Oktatási Igazgatóság és az ELTE PPK FTI közös vállalkozásának, az EDUflow program nyitórendezvényére.

Az EDUflow program keretében az Egyetem 12 oktatója két féléves képzésben vesz részt annak érdekében, hogy módszertani repertoárját bővítse, oktatói munkájához kapcsolódó soft skilljeit fejlessze, és olyan innovatív közösségé váljon, amely jól képviseli és előmozdítja az oktatói kiválóságot az ELTE-n. De mi is ez az oktatói kiválóság? Az oktatói kiválóság, angolul Teaching Excellence kérdéskörével kapcsolatban az Oktatási Igazgatóság Oktatásfejlesztési és Tehetséggondozási Osztályával évek óta dolgozik – mondta el köszöntőjében dr. Zentai László, az oktatási és tanulmányi ügyek rektorhelyettese. Az oktatói kiválóság koncepciója a felsőoktatásban egyre hangsúlyosabb szerepet játszik, hiszen a színvonalas oktatás meghatározó nem csak a hallgatók, de az intézmény egészének sikere szempontjából. Ennek érdekében nemzetközi tudásmegosztó munkacsoportokkal is együttműködnek. Az EUA (European University Association) kötelékében például az intézményi önértékeléshez szükséges indikátorokról folyt a diskurzus. Ahogy dr. Zentai László rektorhelyettes úr elmondta, az egyetemvezetésnek a kiváló oktatás támogatása érdekében az intézményi kultúrán is alakítnia kell, hogy elismerje és jutalmazza az oktatók erőfeszítéseit és eredményeit az oktatás terén. Az EDUflow program ennek jegyében született.

Dr. Cseszregi Tamás, oktatási igazgató beszédében hangsúlyozta, egy kutatóegyetem oktatói számára is kulcsfontosságú az oktatás iránti elkötelezettség. Az Oktatási Igazgatóság oktatásfejlesztési munkája során facilitálni kívánja az innovatív oktatók hálózatosodását, tudásmegosztását, jógyakorlataik terjesztését. A kurzusdesign területén jártas oktató kollégák az Egyetem digitális transzformációjának kompetens kísérői lehetnek.

De mi is ez a kurzusdesign? Dr. Tóth-Mózer Szilvia, az EDUflow szakmai szupervízora a kérdést a tévhiteken keresztül ragadta meg. Megjegyezte, hogy a képzés végére az ösztöndíjasok magabiztosan, naprakész tudással tudják majd oktató kollégáikat támogatni a tanulástervezésben és kurzusfejlesztésben.

Dr. Durkó Gábor, az EDUflow projektvezetője ismertette a program felépítését, tanulási formáit és a szakmai stábot, különös hangsúlyt fektetve a támogatók (mentorok, trénerek és online facilitátorok) szerepére.

Chogyelkáné Babócsy Ildikó, az Oktatási Igazgatóság Oktatásfejlesztési és Tehetséggondozási Osztályának e-learning szakértője arról számolt be, hogy ELTE Oktatásfejlesztés címen több kommunikációs csatornát indítottak el, hogy összefogják és láthatóvá tegyék az egyetemen zajló sokszínű oktatásfejlesztési tevékenységet. Ennek részeként az EDUflow programba is időről időre bepillantást engednek az érdeklődőknek.

Facebook: https://www.facebook.com/elteoktatasfejlesztes/

Instagram: https://www.instagram.com/elte_oktatasfejlesztes

LinkedIn: linkedin.com/company/elte-oktatásfejlesztés

Dr. Dorner Helga, az ELTE PPK Felnőttképzés-kutatási és Tudásmenedzsment Intézetének intézetvezetője mint a részismereti képzés felelőse és a program mentorainak vezetője a mentorálás jelentőségéről beszélt. A személyes kapcsolatok értékére hívta fel a figyelmet, amelyek segítenek értelmezni és elmélyíteni, valamint gyakorlatba ültetni a tanultakat.

Mindezek után alkalom nyílt az ösztöndíjasok számára az egymással való megismerkedésre, és a mentorok és mentoráltak találkozójára.

Az EKA 8. számú pályázatának nyerteseiről ebben a cikkben olvashatnak részletesen.