Gyakran ismételt kérdések listája az ELTE szintű Moodle rendszerhez

Gyakran ismételt kérdések listája az ELTE szintű Moodle rendszerhez

Miért írja a Moodle, hogy “A portálon nem tanul és nem tanít.”?

A Moodle-ben az oktatók által a Neptunban leadott kurzuskérelmek másnap reggelre lesznek kiszolgálva, így ha ebben az időrésben vagy az első kurzuskérelem előtt az oktató Neptun-azonosítójával és az ahhoz tartozó jelszóval belép a portálra, akkor ezt az üzenetet olvashatja. Türelemmel kell lennie addig, amíg a kurzuskérelmét a rendszer feldolgozza.

Hogyan tudok új felhasználót hozzárendelni a Moodle-kurzusfelületemhez?

A Moodle összes felhasználója, azok jogosultságai és a kurzusok mind a Neptun rendszeréből vett adatok, felhasználók hozzáadása a felülethez a Moodle-ben nem lehetséges. Ha szükséges, a Neptunban kell felvetetni új hallgatókat vagy a kurzushoz további oktatókat, tanszéki adminisztrátort, demonstrátort hozzárendelni. A Neptunba bevitt adatok alapján másnap reggelre frissül a kurzus résztvevői köre.

Hogyan tudok Neptun-kurzusoktól független csoportot létrehozni hallgatóknak, kollégáknak (pl. gyakorlatszervezés, OTDK felkészítés, kutatócsoport)? 

A Neptun-kurzusoktól független csoportok kialakítását minden esetben az illetékes kari e-learning szakértőtől lehet kérni. Elérhetőségeiket itt találja. Levelében írja meg, hogy

  • milyen kurzust szeretne igényelni, és mi indokolja, hogy ezt nem tudja a Neptunon keresztül igényelni,
  • mi a kurzus neve, mi legyen az azonosító kódja
  • kik a kurzus oktatói, névsor és Neptun-kód,
  • kik a kurzus hallgatói, névsor és Neptun-kód.

Ha párhuzamosan több gyakorlatot is tartok, kérhetem két kurzusfelületem összevonását?

A kurzusfelületek összevonását a Neptun rendszeréből kell kezdeményezni, akárcsak a kurzusfelület létrehozását. Ezekől itt olvashat részletesebben.

A Moodle-be való belépés után a kurzusaim nem szerkeszthetőek. Mi lehet a hiba?

Ellenőrizze, hogy a Neptunban be van-e állítva az e-mail címe. A hibát okozhatja az, hogy a Moodle-nek szüksége van e-mailes azonosítóra is. Másnap reggelre szerkeszthetővé válnak a kurzusai.

A Moodle-be való belépés után a kurzusaim nem láthatók. Mi lehet a hiba?

Ellenőrizze, hogy a Neptunban meg vannak-e adva a kurzusaihoz tartozó alapvető adatok: vizsgatípus, oktató, órarendi alkalom, tárgy kódja, kurzus kódja, kurzus féléve. Fontos, hogy ha csak tárgyfelelőse egy kurzusnak, de oktatóként nincs hozzárendelve, akkor a kurzust a Moodle-ben nem tudja elérni.

A Moodle kurzusomban a kurzusszakaszok dátuma nem megfelelő.

Az adott kurzusban található Adminisztráció oszlopból elérhető Beállítások szerkesztése menüben a Kurzus kezdésének dátuma rovatban megadhatja a kívánt kezdő dátumot. A beállításokat véglegesítsük a Módosítások mentése és a változtatások megtekintése ikonra kattintva.

A személyes Moodle nyitólapomon nem az aktuális félév kurzusai jelennek meg.

Az Oldal testreszabása ikonra kattintva megadhatjuk többek között a megjelenítendő kurzusok számát és a kezelni kívánt kurzusok tetszőleges sorrendjét is. A kurzusok egyesével mozgathatók. A beállításokat véglegesítsük az Oldal testreszabásának befejezése ikonra kattintva.

Korábbi félévben tartott kurzusomból szeretnék anyagokat áthelyezni egy aktuális félévben zajló kurzusomba.

A korábbi félévben tartott kurzusban található Adminisztráció oszlopból elérhető Biztonsági mentés menüben elkészíthetjük a menteni, majd áthelyezni kívánt adatcsomagot. A mentés végrehajtása 5 lépésből áll, ezeket végigjárva egy személyre szabott adatfájlt kapunk, amit a kiválasztott aktuálisan zajló kurzusba az Adminisztráció szlopból elérhető Importálás menüben tölthetünk fel.

A Moodle oldalamon található dokumentumo(ka)t csak megnyitni szeretném megtekintésre, de a rendszer automatikusan letölti őket.

Ezt a használt böngésző beállításai befolyásolják. Ahhoz, hogy a böngésző csak megnyissa a fájlokat, be kell állítanunk egy fájl letöltődése után, hogy az „ilyen típusú fájlokat (a rendszer) mindig nyissa meg”. Ezt egy letöltött állomány neve mellett található, felfelé mutató nyílra kattintva adhatjuk meg a böngészőablak alján lévő sávban, ahol a letöltések megjelennek (Google Chrome esetén).