Tanítható-e a boldogság?

A Boldogságóra program kiemelt küldetése, hogy a pozitív pszichológia eredményeire építve adjon ötleteket és módszertani segítséget a boldogságra való képesség fejlesztéséhez az óvodás és iskolás korosztály számára. A pozitív pszichológia tudományos eredményeire épülő élménypedagógiai módszertan mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik, sőt a szülők bevonására is lehetőséget nyújt. Jó kiegészítője lehet az óvodai vagy iskolai munkának, hiszen segítségével lehetőség nyílik arra, hogy a hagyományos tudásmegosztást és az életben szükséges személyes és szociális kompetenciák fejlesztését összhangba hozzák. A program a tanév minden hónapjában olyan témát jár körül, mely
segíti a gyerekeket a hétköznapi problémákkal való megküzdésben,
emellett önismereti fejlesztéssel és boldogságérzetet fokozó technikák bemutatásával személyes, lelki egészségüket is tápláló kompetenciáikat fejleszti. A módszertant gyakorló pedagógusok és pszichológusok segítségével folyamatosan alakítják.
Bagdy Emőke klinikai szakpszichológus, a KRE Pszichológiai Intézet professor emeritusa, a program fővédnöke szerint a résztvevő gyermekek a jövőbe vetett hittel, bátran járják végig a felnőttséghez vezető utat, majd boldogságra képes emberré válhatnak.
A 2015/2016-os tanévben az ELTE Pozitív Pszichológia Kutatócsoportja tudományosan vizsgálta a Boldogságóra program hatékonyságát. Az órák résztvevői optimistábbak, magabiztosabbak és kitartóbbak, mint a korosztálybeli társaik, javulnak a tanulmányi eredményeik és a szociális érzékenységük – fogalmazott Oláh Attila, az ELTE PPK professor emeritusa, a kutatócsoport vezetője.
A Boldogságóra programhoz eddig több mint 1300 iskola és óvoda csatlakozott. Az alkalmazott módszertanról, valamint a csatlakozás módjairól és feltételeiről a program honlapján olvasható részletes információ.
Korábban:
Mennyire boldogok a magyarok?
Boldogít a gyerek, a pénz és a siker
"A boldogságtermosztát már születésünkkor beállít egy boldogságszintet"