Hiánypótló módszertani fejlesztések
Borhy László |
Borhy László egyetemi tanár, a Bölcsészettudományi Kar dékánja köszöntőjében hangsúlyozta: az egyetem régóta várt a szakmódszertani fejlesztési programra. Kiemelte, a most záruló programban a Kar huszonöt bölcsész- és művészetközvetítő tanári szakjának oktatói vettek részt.
Károly Krisztina |
Antalné Szabó Ágnes |
Raátz Judit |
A széles közreműködői kör – egyetemek és főiskolák, középiskolák, kutató- és kulturális intézetek – és a műveltségterületeken átívelő fejlesztések fontosságát hangsúlyozta Antalné Szabó Ágnes egyetemi docens, a BTK Szakmódszertani Központ vezetője is. Az alprojektvezető elmondta, hiánypótló bölcsészet-és művészetpedagógiai kutatások valósultak meg, amelyek eredményei közvetlenül hasznosíthatók a tanárképzésben: a projektben készülő összes szakmai anyag néhány hónapon belül letölthető lesz a Szakmódszertani Központ honlapjáról. A központvezető a szakmai anyagok mellett felhívta a figyelmet arra is, hogy a különböző továbbképzésekre, konferenciákra és műhelymunkákra több mint 150 intézményből érkeztek érdeklődők. Raátz Judit főiskolai tanár a magyar nyelv és irodalom műveltségterület projektrész vezetőjeként elmondta, a program remek alkalmat nyújtott arra, hogy a különböző műveltségterületek képviselői együtt dolgozhassanak. Az elkészült szakmai anyagok méltatásán túl az elmúlt időszakban szervezett retorikai, drámapedagógiai, a kétszintű érettségivel foglalkozó és a Vályi András anyanyelv-pedagógiai konferencia szervezését említette a legfontosabb eredmények között. A négy tanácskozáson 650 pedagógus, valamint közel 70 előadó vett részt.
„Az országban összesen huszonhárom idegen nyelv szakon folyik vagy van tervben osztatlan tanárképzés, nagyon örülünk annak, hogy programunkban egy-két kivételtől eltekintve minden szak megjelent” – mondta Major Éva egyetemi docens, aki az idegen nyelvi műveltségterületek projektrészt gondozta. A résztvevők mentorképzési tematikákat dolgoztak ki, készült egy szakpedagógiai körkép is, amely hat nyelv idegennyelv-pedagógiai tanulmányait összegzi. A „nagy nyelvek” mellett a kevesebb gyakorlattal rendelkező szakok is lehetőséget kaptak arra, hogy a projekt keretében kidolgozzák szakmai anyagaikat. A résztvevők összeállítottak egy hatnyelvű metodikai szótárt is, amely százharminc pedagógiai fogalom definícióját tartalmazza – a digitálisan is elérhető, a tanárképzésben és a szakmódszertanban hiánypótló kötetet Szabó Éva egyetemi adjunktus mutatta be a közönségnek. Bodnár Gábor tanszékvezető habilitált egyetemi docens a művészetek műveltségi terület eredményei közül kiemelte azt a szakpedagógiai körképet, amelyben zene-és médiapedagógiai, valamint színház- és drámapedagógiai tanulmányok szerepelnek. A projekt keretében elkészült az ének-zenei ismeretek mentorképzési tematikája is.
Bodnár Gábor |
Korábbi anyagaink a témában:
- „A tanárképzés területén mi rendelkezünk a legkiválóbb potenciállal” – interjú Károly Krisztinával
- „Élvezzék anyanyelvük használatát” – interjú Antalné Szabó Ágnessel
2015.09.17.