Kurzusfejlesztési pályázatok a 2022/2023-as tanévben

2024.01.29.
Kurzusfejlesztési pályázatok a 2022/2023-as tanévben
Az Egyetem kari oktatói a 2022/23-as tanévben is szívesen pályáztak az ELTE Oktatási és Képzési Tanácsa által meghirdetett kurzusfejlesztési pályázatra.

Az ELTE Oktatási és Képzési Tanácsa a 2022/2023-as tanévben ismét pályázatot hirdetett az egyetem által támogatott e-learning keretrendszerek segítségével megvalósuló kurzusok fejlesztésére. A pályázat célja az e-learning módszertan népszerűsítése és a korszerű infokommunikációs technológiák alkalmazásával történő tananyagfejlesztés elősegítése volt. A pályázat egyben az Egyetem digitális tananyagtárának fejlesztését is támogatja.

A pályázatokat az ELTE közalkalmazotti státuszban lévő oktatója, önkéntes oktatója vagy megbízott óraadója nyújthatta be, aki egy, a 2022/2023-as tanévben megtartott kurzusát az egyetemi e-learning rendszerekben (Canvas, Moodle3, Moodle4) valósította meg. A tavalyi pályázatoknál a több szerzős kurzusok esetében már lehetőség volt a fejlesztésben résztvevő szerzők szerzőségi sorrendjének és hozzájárulásaik részarányának megadására is, amelyet a nyertes pályázatoknál a díjazás megosztásánál is figyelembe vett az Egyetem.

A beérkezett pályázatokat az Oktatási és Képzési Tanács által, egyetemi e-learning szakértők közül felkért E-learning Pályázati Bizottság értékelte az következő főbb értékelési szempontok alapján: 1) a kurzus céljai, 2) kurzus struktúrája, 3) mérési-, értékelési rendszer, 4) megjelenő forrásanyagok, 5) kurzustechnológia, 6) a hallgatói interakciók támogatása, 7) hozzáférhetőség, akadálymentesség. Ezekről a kurzusfejlesztési szempontokról bővebben az Oktatási Igazgatóság „Mitől jó egy online kurzus?” című önjáró képzéséből tudhat meg többet. Jelentkezés a kurzusra >>

A 2022/23-AS PÁLYÁZATOK SZÁMOKBAN

A 2022/2023 évi pályázati ciklusban összesen 45 db kurzus került benyújtásra. A kidolgozott kurzusokat szakértői bizottság véleményezte és a bizottság döntése alapján a beadott pályázatok több, mint 2/3-a, összesen 32 db kurzus kapott támogatást. A legtöbb nyertes pályázatot a karok közül idén a BTK jegyezte összesen 12 db támogatásra javasolt kurzussal. Ezt követi az ÁJK és a BGGYK 6 db, illetve 5 db nyertes pályázattal.
 

A nyertes kurzusok szerzőit és a tananyagok digitalizációjába fektetett munkáját az ELTE Oktatási és Képzési Tanácsa a 2022/23 tanévben 2 kategóriában díjazta: A „Kiváló” minősítésű munkákra pályázatonként bruttó 500.000 Ft, illetve a „támogatásra javasolt” munkákra bruttó 250.000 Ft összegű szerzői honoráriumot fizetett az Egyetem.

 

Ezúton is gratulálunk nekik! A 2022/2023-as tanévben támogatott kurzusok és szerzőik listáját az alábbi linken érheti el: 2022/2023 tanév támogatott kurzusfejlesztési pályázatai

A tervek szerint a kurzusfejlesztési pályázat a 2023/2024 tanévre is kiírásra kerül majd. Szeretne Ön is pályázni saját kurzusával? Akkor figyelje az Oktatási Igazgatóság havi oktatásmódszertani hírlevelét vagy a pályázat weboldalát: https://www.elte.hu/elearning/kurzusfejlesztesi_tamogatas

Jövendőbeli pályázóinknak sok szeretettel ajánljuk Self Paced (Önjáró kurzusainkat) a felkészüléshez és a fejlesztési munkához. Ha most még nem biztos abban, hogy kurzusa benyújtásra érdemes, bátran vegyen részt egyéni vagy csoportos konzultációban e-learning szakértőinkkel és mutassa meg kurzusát vagy nézze meg mások kurzusát és tegye fel kérdéseit! Várjuk az érdeklődőket minden karról és szakterületről!