Mi a célom az online kurzusfelület fejlesztésével?

Dr. Tóth-Mózer Szilvia | 2022.01.07.
Mi a célom az online kurzusfelület fejlesztésével?
Az online kurzus építése egyetemi környezetben nem könnyen lezárható folyamat. Kreatív és módszertanilag tudatos oktatóként fejlesztési ötleteinket priorizálni szükséges, tehát nem fér bele minden, amikor a következő félév anyagát dolgozzuk ki. Marad még ötletünk, és újabbakat is kapunk a hallgatói visszajelzések és oktatói-facilitátori tapasztalataink alapján. Mi adhat energiát, hogy továbbgondoljuk, építsük, fejlesszük kurzusfelületünket, mielőtt megkezdődik a következő félév?

Válasszunk célt, célokat kurzusunknak!

Szeretném szórakoztató formába önteni a tartalmat, hogy közelebb hozzam a hallgatókhoz.

A tartalom befogadhatóbbá tétele kihívást jelentő, de nagyon kreatív munka. Új megközelítést tükröző szövegek, összefoglalók, multimédiás tartalmak, interaktív feladatok lehetnek termékei ennek a törekvésnek. A szcenáriókról például ebben a cikkünkben tudhat meg többet.

Szeretném függetleníteni a hallgatókat és saját magamat a tanulás térbeli és időbeli kötöttségeitől.

Az aszinkron tanulás nagyobb szabadságot adhat oktatónak és hallgatónak egyaránt, de vannak buktatói, például nem mindegy, a hallgatók hogyan ütemezik az anyag feldolgozását, a feladatok elvégzését. Érdemes ezeket szem előtt tartani a kurzustervezés során ezeket a szempontokat is.

Szeretném, hogy bárhol és bármikor tanulhassanak a feltöltött kurzustartalomból.

A hallgatók hálásak a mobileszközökről is könnyen hozzáférhető, kisebb lélegzetű tananyagelemekért, amelyekkel akkor is tudnak foglalkozni, amikor nem feltétlenül van sok idejük elmélyedni az anyagban, például utazás közben. 

Szeretném rögzíteni a tananyagot, hogy a frontális előadásokat ne kelljen időről időre ismételnem, hanem csak a gyakorlati órákra, konzultációkra összpontosíthassak.

Miért jó ez? Ha Ön ELTE-s oktató, jelentkezzen a fordított osztályterem felsőoktatási alkalmazásáról szóló self paced (önjáró) kurzusukba!

Szeretném jól kidolgozott formába önteni a tananyagot, és ésszerűsíteni a hallgatóknak adott feladatok menedzselését.

A hallgatók azáltal tudnak jól tanulni, ha sok visszacsatolást kapnak, maguk is tevékenykedhetnek, de oktatóként az ezzel járó munkát fontos és szükséges is jól tervezni és keretek között tartani. Erről olvashat néhány tippet ebben a cikkünkben.

Szeretném, hogy visszacsatolásokban gazdag, a saját tanulás értékelésére is alkalmas kurzusfelület szülessen, ami hozzájárulhat a jobb vizsgaeredményekhez, tartósabb tanulási eredményekhez.

Sokszor kiélezett helyzet a vizsga, ahol a hallgatók nem feltétlenül tudnak számot adni arról, amit tanultak. A tanulási eredmények elérésének támogatásában fontos szerepet játszik az értékelési rendszer gondos megtervezése. Az alternatív értékelésről itt írtunk például.

Szeretnék olyan kurzusfelületet teremteni a hallgatóknak, ahol közösséggé válhatnak, és ahol a tananyagtartalmat ők is dúsíthatják saját hozzájárulásaikkal, ötleteikkel.

Számtalan kérdés vetődik fel ezzel kapcsolatban. Hogyan érjem el, hogy a hallgatóim aktívak legyenek? Hogyan teremthetek oldott, barátságos légkört, amiben a tanulás könnyebben végbemehet.

Szeretném, ha hallgatói nagyobb önállóságra tennének szert, és nagyobb felelősséget vállalnának a saját tanulásukkal kapcsolatban, amihez az online kurzusfelületen minden segítséget megadok.

A kurzusok alkalmasak arra, hogy sok rögzített írásbeli vagy multimédiás tartalommal támogassák a hallgatókat a tanulásban, és hogy a feladatok az oktatói elvárásoknak minél inkább megfeleljenek. Az értékelőtáblák szerepéről ebben a cikkben olvashat.

Konzultáljunk e-learning szakértővel!

Minden cél megvalósítható, és minden cél valid, ha kurzusfejlesztésről van szó. Inspirációt, új javaslatokat adhat a módszertani támogatás, amit ELTE-s oktatóként igénybe vehet a kurzusfelület-fejlesztéssel kapcsolatban. Forduljon bizalommal e-learning szakértőinkhez! Egyéni e-learning konzultációk keretében közelebb juthat céljaihoz.

Kihagytunk valamit? Írja meg ötletét az elearning@oktig.elte.hu címre.