UNI-ECO hallgatói és dolgozói kérdőív

UNI-ECO hallgatói és dolgozói kérdőív egy fenntarthatóbb egyetemért

Manapság a globális éghajlati válságról és az emberiség környezetre gyakorolt ​​negatív hatásáról szóló jelentések egyre több ember és csoport figyelmét hívják fel a fenntarthatósági kérdésekre. Az állami és magánintézmények, a formális és az informális csoportok, valamint az egyének azonnali, valós cselekedeteket követelnek az ENSZ fenntartható fejlesztési céljainak elérése érdekében (Agenda 2030), és sokan kiállnak azért, hogy olyan törvényeket hozzanak, melyek ellensúlyozzák a negatív környezeti hatásokat. Az egyetemek - mint kulcsfontosságú érdekelt felek - meghatározó szerepet töltenek be ezekben a folyamatokban. Az UNI-ECO projekt fő célja a környezettudatosság fokozása az egyetemek működtetésében és az oktatásban. Kérjük, segítse munkánkat azzal, hogy ezt a kérdőívet kitölti! Köszönjük az együttműködést.

Adatvédelem

Az UNI-ECO csapat tagjaiként elkötelezettek vagyunk az Ön személyes adatainak védelme mellett. Az EU jelenlegi GDPR-előírásainak betartása érdekében nem osztunk meg semmilyen adatot harmadik felekkel, amelyeket e felmérés során kapunk. Az Ön adatait az ELTE (Eötvös Loránd Tudományegyetem) biztonságos egyetemi oldala védi, és csak anonim módon használja fel jelentés készítéséhez.

Általános kérdések

A kérdőív első részében személyes kérdéseket teszünk fel Önnek. Kérjük, töltse ki az űrlapot!

1. Mi az Ön egyetemhez való jogviszonya?

6. Kor

7. Nem

8. Egyetem

10. Milyen messze van a lakhelye az egyetemtől?

11. Hogyan közelíti meg Ön az iskolát/munkahelyét?

12. Mely kommunikációs csatornákat tartja hatékonyabbnak? (Maximum három lehetőséget jelöljön be!)

Fenntarthatóság

A kérdőív második részében kérdéseket fogunk feltenni a fenntarthatósági ismereteivel és a témában alkotott véleményével kapcsolatban.

13. Mennyire aggódik Ön a világ környezeti állapota miatt? (1=Egyáltalán nem aggódom. 5=Nagyon aggódom.)

15. Mit gondol, az Ön hallgatótársai/kollégái mennyire aggódnak a világ környezeti állapota miatt? (1=Egyáltalán nem aggódnak. 5=Nagyon aggódnak.)

17. Milyen témákra asszociál, ha azt hallja, hogy fenntartható fejlődés?

18. Ön mennyire ismeri az ENSZ - Agenda 2030 fenntartható fejlődési céljait? (1= Soha nem hallottam róla, nem ismerem. 2=Hallottam róla, de nem ismerem részletekbe menően. 3=Néhányat ismerek. 4=Ismerem a célokat. 5=Részletekbe menően ismerem a célokat, a munkám/tanulmányaim része.)

19. Hogyan értékeli, az Ön életmódja mekkora környezeti hatást gyakorol a Földre? (1=Minimális hatás, kis környezeti terhelés; 5=Maximális hatás, nagy környezeti terhelés)

20.   Véleménye szerint mely intézményeknek, szereplőknek  kellene a legtöbbet tennie a fenntartható fejlődési célok elérése érdekében? Kérjük, értékelje egy egytől ötig terjedő skálán! (1= legkevesebbet kellene tennie; 5=legtöbbet kellene tennie)

Nemzetközi szervezetek

EU

Kormány

Regionális intézmények

Helyi intézmények

Az egyetem

Egyének

21.  Véleménye szerint mely intézményeknek, szereplőknek  van a legtöbb ereje, kapacitása (források, tudás) a fenntartható fejlődési célok elérése érdekében? Kérjük, értékelje egy egytől ötig terjedő skálán! (1= legkevesebb kapacitás; 5=legtöbb kapacitás)

Nemzetközi szervezetek

EU

Kormány

Regionális intézmények

Helyi intézmények

Az egyetem

Egyének

Személyes elköteleződés a fenntarthatóság iránt

A kérdőív harmadik részében kérdéseket teszünk fel a fenntarthatóság iránti személyes elkötelezettségével kapcsolatban. 

22. Ön jelenleg részt vesz valamilyen környezetvédelmi mozgalomban/csoportban?

25. Az alábbiak közül melyeket alkalmazza a mindennapok során, hogy kisebb legyen az Ön által okozott környezeti terhelés?

26. A fentieken kívül adjon meg egyéb környezettudatos megoldásokat, amelyeket Ön használ, hogy kisebb legyen az ökológiai lábnyoma!

Fenntarthatóság az egyetemen

A kérdőív negyedik részében azzal kapcsolatban teszünk fel kérdéseket, hogy mi az Ön véleménye az egyetem környezetvédelmi, fenntarthatósági intézkedéseivel kapcsolatban. 

27. Úgy érzi, hogy elegendő tájékoztatást kap a fenntarthatóságról az egyetemen? (1=Egyáltalán nem érzem elegendőnek; 5=Elegendőnek érzem a tájékoztatást; 6=Túl soknak érzem a tájékoztatást)

28. Van az egyetemen a fenntarthatósággal foglalkozó csoport/kezdeményezés?

29. Van-e a fenntarthatósághoz kapcsolódó feladata az ELTE-n, amit Önnek el kell végeznie a tanulmányai (ha Ön hallgató) / munkája (ha Ön dolgozó) során?

30. Mi az Ön véleménye? Az ELTE által meghozott fenntarthatósági intézkedések elegendőek? Kérjük, jelölje be, hogy mit gondol erről! (1=Egyáltalán nem elegendőek; 5=Teljes mértékben elegendőek)

31. Mit gondol, az ELTE-n mely területeknek kellene prioritást kapnia? Kérjük, maximum három témát válasszon!

32. Ön részt venne-e az egyetemen környezetvédelmi kezdeményezésben, akcióban?

33. Ön milyen akciót, tevékenységet javasolna, ha tevékenyen részt venne az egyetemi környezetvédelemben? Kérjük, ossza meg véleményét!

34. Van-e bármi más, a témával kapcsolatos megjegyzése, hozzáfűznivalója? Kérjük, ossza meg véleményét!

Köszönjük hozzájárulását ehhez a fontos témához!