Virtuális álláskeresés

Az ELTE Karrierközpontja 2012. november 20. és 22. között rendezte meg Virtuális Állásbörzéjét, melyen csaknem 3 ezer érdeklődő „vett részt”. A regisztrált mintegy 900 hallgató 10 százaléka kapott pozitív visszajelzést a jelentkezését követően.

A Virtuális Állásbörze felülete egy saját weboldal, melyet egy hagyományos kiállítói tér mintájára standokkal töltöttek fel, ezeket látogathatták meg online az internetes felhasználók, munkakereső hallgatók. „A virtuális állásbörze két napja alatt 2935 egyedi látogatója volt a honlapnak, melyre 877-en regisztráltak, összesen pedig 43095 oldalletöltése volt” – számolt be Baumstark Bea, az ELTE Karrierközpontjának vezetője. A legtöbb meghirdetett állás IT-s és nyelvtudást igénylő területen volt, az érdeklődők többsége pedig olyan pozíciót keresett, ahol egyaránt van lehetőség a tanulmányok folytatására és a munkára is. A résztvevők többnyire arra voltak kíváncsiak – mondta a vezető –, hogy az általuk tanultak elégségesek-e a pozíció betöltéséhez, végezhető-e az adott feladat az egyetemi kötelezettségek teljesítése mellett, illetve hogy az adott pozícióhoz szükséges-e hallgatói jogviszony.

A látogatók a standoknál böngészhettek gyakornoki és teljes állások között, valamint ösztöndíjpályázatokra is jelentkezhettek. „Az állásokat meghirdető vállalatoktól, az önkéntes és gyakornoki programokat hirdető partnerektől egyaránt kaptunk pozitív visszajelzést” – magyarázta Baumstark Bea. A banki szférához tartozó pozícióknál 5 hallgatóról tudnak, akiket visszahívtak, az önkénteseket kereső felhívásoknál a jelentkezés 20–30 fő közé tehető, a legnézettebb stand az Amerikai Nagykövetségé volt, ahol a folyamatos jelentkezések révén jelenleg 14 főről tudnak. „A regisztrált hallgatók csaknem 10 százaléka kapott pozitív visszajelzést a jelentkezését követően” – tette hozzá.

Arra kérdésre, miért váltottak a virtuális állásbörze-formára a hagyományos, személyes formáról, a Karrier Központ vezetője elmondta: a hallgatóknak sok esetben kényelmesebb egy virtuális állásbörze, a megcélzott generáció ebben a közegben érzi magát igazán otthonosan. „Továbbá ebben a formában tudtunk hozni egy olyan sokszínű palettát a cégek tekintetében, mellyel le tudtuk fedni a teljes egyetemi igényt. A 8 kar teljesen különböző képzéseket nyújt, és ezeknek megfelelő börzét összeállítani, térben és időben összehangolni szinte lehetetlen. Ezen kívül nem elhanyagolható, hogy a virtuális állásbörze mind a cégeknek, mind az egyetemnek a börze egy költséghatékony formája” – fűzte hozzá.

A nagy sikerre való tekintettel a szervezők a folytatáson gondolkoznak, hiszen a regisztrált látogatók száma csaknem másfélszerese volt a tavalyinak. „Viszont a Felkészítő Napok programjain – ahol a hallgatók tréningeken, workshopokon tudtak részt venni, melyek az álláskeresésben, az interjún való részvételben segítették őket – megbizonyosodhattunk arról, hogy igénylik a személyes kapcsolatot is. Legközelebb személyesen adunk ajánlatokat hallgatóinknak, és virtuális állásbörzével terveink szerint jövő ősszel jelentkezünk” – foglalta össze a központ terveit Baumstark Bea.

2012.12.11.