Fórumok vagy cetlik? Mindig gondoljuk át, hogy kell-e a külső eszköz egy olyan feladathoz, ahol azt szeretnénk, hogy a hallgatók egymás előtt nyilvánuljanak meg írásban. Fórumok vagy cetlik? Mindig gondoljuk át, hogy kell-e a külső eszköz egy olyan feladathoz, ahol azt szeretnénk, hogy a hallgatók egymás előtt nyilvánuljanak meg írásban.
Online órák, webináriumok, workshopok, meetingek tervezése A szinkron online tanulási alkalmak tervezéséhez ajánlunk eszközt. Online órák, webináriumok, workshopok, meetingek tervezése A szinkron online tanulási alkalmak tervezéséhez ajánlunk eszközt.
Hogyan írjunk kedvcsináló szcenáriót a tananyagaink felvezetéséhez? A tananyagok kidolgozása során jó, ha figyelmet fordítunk rá, hogy motiválóak legyenek, a hallgatók érezzék belőlük, hogy miért érdemes elsajátítani. Hogyan írjunk kedvcsináló szcenáriót a tananyagaink felvezetéséhez? A tananyagok kidolgozása során jó, ha figyelmet fordítunk rá, hogy motiválóak legyenek, a hallgatók érezzék belőlük, hogy miért érdemes elsajátítani.
Kinek érdemes kérdésbankokat létrehozni? A kvízek kérdésekből állnak, de kérdéscsoportokból is építkezhetünk, ha vannak kérdésbankjaink. De mik azok a kérdésbankok? Kinek érdemes kérdésbankokat létrehozni? A kvízek kérdésekből állnak, de kérdéscsoportokból is építkezhetünk, ha vannak kérdésbankjaink. De mik azok a kérdésbankok?
Hogyan állítsunk be követelményeket egy Canvas-kurzusban? Érdemes a követelményeket úgy alakítani, hogy teljesítésük az oktató és a hallgatók részéről is követhetőbb legyen. Hogyan állítsunk be követelményeket egy Canvas-kurzusban? Érdemes a követelményeket úgy alakítani, hogy teljesítésük az oktató és a hallgatók részéről is követhetőbb legyen.
Képernyővideó készítése a Chrome böngészőben: A Screencastify A hallgatók általában szívesebben néznek meg egy jó összefoglaló videót, mint olvasnak el egy képernyőképeket tartalmazó szöveges leírást. Képernyővideó készítése a Chrome böngészőben: A Screencastify A hallgatók általában szívesebben néznek meg egy jó összefoglaló videót, mint olvasnak el egy képernyőképeket tartalmazó szöveges leírást.
9 hiba, amit az értékelési rendszer tervezésekor jobb, ha nem követünk... Az értékelés komolyan visszahat arra, ahogyan a hallgatók tanulnak. Hogyan kerüljük el a komolyabb tervezési hibákat? 9 hiba, amit az értékelési rendszer tervezésekor jobb, ha nem követünk... Az értékelés komolyan visszahat arra, ahogyan a hallgatók tanulnak. Hogyan kerüljük el a komolyabb tervezési hibákat?
Hosszú videók vagy rövid videók? Ha videós oktatóanyagot készítünk, és egy online tanulási környezetben szeretnénk elhelyezni, akkor felmerül a kérdés, hogy ezek milyen hosszúságúak legyenek? Hosszú videók vagy rövid videók? Ha videós oktatóanyagot készítünk, és egy online tanulási környezetben szeretnénk elhelyezni, akkor felmerül a kérdés, hogy ezek milyen hosszúságúak legyenek?
A Canvas-rendszer feladattípusai vs. beágyazott feladatok A tanulásmenedzsment rendszerekben elhelyezhetőek külső eszközzel készített feladatok is, amelyeknek a begyűjtése valójában nem a rendszerben történik... A Canvas-rendszer feladattípusai vs. beágyazott feladatok A tanulásmenedzsment rendszerekben elhelyezhetőek külső eszközzel készített feladatok is, amelyeknek a begyűjtése valójában nem a rendszerben történik...
Canvas-feladatok - hogyan lássa mindenki? Gyakori kérdés, hogy a kurzusrésztvevők feladatmegoldásait hogyan lehet a többi résztvevő számára is megmutatni. Canvas-feladatok - hogyan lássa mindenki? Gyakori kérdés, hogy a kurzusrésztvevők feladatmegoldásait hogyan lehet a többi résztvevő számára is megmutatni.
Online vizsgák előkészítése, hallgatók hozzárendelése Útmutató online vizsgák szervezéséhez. Online vizsgák előkészítése, hallgatók hozzárendelése Útmutató online vizsgák szervezéséhez.
Online és offline tanítási-tanulási módszerek a belügyi ágazatban – pályázat Témakörök: rendészeti, vízügyi, közfoglalkoztatási, önkormányzati, társadalmi felzárkózási szakterületek, köznevelés, felsőoktatás és továbbképzés. Online és offline tanítási-tanulási módszerek a belügyi ágazatban – pályázat Témakörök: rendészeti, vízügyi, közfoglalkoztatási, önkormányzati, társadalmi felzárkózási szakterületek, köznevelés, felsőoktatás és továbbképzés.
Hogyan készítsünk videóleckéket? A videóleckék jó szolgálatot tesznek, ha egy különösen nehéz vagy több ismétlést igénylő anyagrésszel van dolgunk, pláne távoktatásban. Hogyan készítsünk videóleckéket? A videóleckék jó szolgálatot tesznek, ha egy különösen nehéz vagy több ismétlést igénylő anyagrésszel van dolgunk, pláne távoktatásban.
Fájlok vagy oldalak? Kurzustartalom e-könyvben? Tananyagkészítés a Canvasban Kell-e választanunk, és melyik mellett mi szól? Fájlok vagy oldalak? Kurzustartalom e-könyvben? Tananyagkészítés a Canvasban Kell-e választanunk, és melyik mellett mi szól?
Jelenlét vezetése a Canvasban A nyílt forráskódú Canvas-példányokban egy kis leleményességre van szükség, ha a hallgatói jelenlétet rögzíteni szeretnénk. Mutatjuk, hogy lehet. Jelenlét vezetése a Canvasban A nyílt forráskódú Canvas-példányokban egy kis leleményességre van szükség, ha a hallgatói jelenlétet rögzíteni szeretnénk. Mutatjuk, hogy lehet.
Ötletek az ötletgyűjtésre - brainstorming-eszközök Ebben a cikkben olyan online alkalmazásokat ajánlunk, amelyeket keretrendszertől függetlenül vagy azokba ágyazva is használhatunk. Ötletek az ötletgyűjtésre - brainstorming-eszközök Ebben a cikkben olyan online alkalmazásokat ajánlunk, amelyeket keretrendszertől függetlenül vagy azokba ágyazva is használhatunk.
E-portfólió építése Canvasban A Canvas LMS rendelkezik saját e-portfólió rendszerrel, amelyben különböző kurzusok és félévek munkáit, változatos hozzájárulásait gyűjthetjük. E-portfólió építése Canvasban A Canvas LMS rendelkezik saját e-portfólió rendszerrel, amelyben különböző kurzusok és félévek munkáit, változatos hozzájárulásait gyűjthetjük.
A Canvas Gyorsértékelője A Canvasban a Gyorsértékelő teszi lehetővé, hogy a hallgatók azonos feladathoz tartozó munkáit értékeljük. A Canvas Gyorsértékelője A Canvasban a Gyorsértékelő teszi lehetővé, hogy a hallgatók azonos feladathoz tartozó munkáit értékeljük.
Kurzusfejlesztési fogások A kurzusfejlesztésre érdemes úgy gondolni, mint egy koncentrikusan bővülő építkezésre. Kurzusfejlesztési fogások A kurzusfejlesztésre érdemes úgy gondolni, mint egy koncentrikusan bővülő építkezésre.
A kurzustartalom tartós és elavuló részei Ha figyelembe vesszük, hogy a kurzusnak lehetnek tartós és lesznek elavuló részei, sok időt spórolhatunk meg a tananyagunk frissítése során később. A kurzustartalom tartós és elavuló részei Ha figyelembe vesszük, hogy a kurzusnak lehetnek tartós és lesznek elavuló részei, sok időt spórolhatunk meg a tananyagunk frissítése során később.
Online kurzusfelület mellett hogyan tartsuk keretek között a munkát? Az online kurzusfelületek, de akár az e-mail is keltheti azt az illúziót, hogy oktatóként mindig rendelkezésre kell állni, mindig elérhetőek vagyunk. Online kurzusfelület mellett hogyan tartsuk keretek között a munkát? Az online kurzusfelületek, de akár az e-mail is keltheti azt az illúziót, hogy oktatóként mindig rendelkezésre kell állni, mindig elérhetőek vagyunk.
Kezdő kurzuskészítők kérdései Amikor az oktatók online kurzusfelületek kialakításába kezdenek, van néhány tipikus kérdés, ami felmerül bennük. Ismerősek ezek? Kezdő kurzuskészítők kérdései Amikor az oktatók online kurzusfelületek kialakításába kezdenek, van néhány tipikus kérdés, ami felmerül bennük. Ismerősek ezek?
Feleletválasztós kérdések ellenőrzőlistája Kézenfekvő megoldásnak tűnik kvízeket alkalmazni az online kurzusfelületen, jó kérdéseket írni azonban közel sem olyan egyszerű. Feleletválasztós kérdések ellenőrzőlistája Kézenfekvő megoldásnak tűnik kvízeket alkalmazni az online kurzusfelületen, jó kérdéseket írni azonban közel sem olyan egyszerű.
Változatos feladatok és tevékenységek a Canvasban Az LMS rendszerek eszközei segítséget nyújtanak már bevált feladatok és tevékenységek online támogatásában, de érdemes tudni egyéb lehetőségekről is. Változatos feladatok és tevékenységek a Canvasban Az LMS rendszerek eszközei segítséget nyújtanak már bevált feladatok és tevékenységek online támogatásában, de érdemes tudni egyéb lehetőségekről is.
Hogyan készítsünk értékelőtáblát? Az alábbiakban a jó értékelőtábla ismérveit tekintjük át, útmutatást kínálva saját készítésű értékelőtáblákhoz. A cikk végén kidolgozott értékelőtáblákat... Hogyan készítsünk értékelőtáblát? Az alábbiakban a jó értékelőtábla ismérveit tekintjük át, útmutatást kínálva saját készítésű értékelőtáblákhoz. A cikk végén kidolgozott értékelőtáblákat...
Canvas-kurzusok klónozása Gyakran előfordul, hogy több gyakorlat azonos vagy közel azonos tematikával, tananyagokkal és feladatokkal párhuzamosan fut. Canvas-kurzusok klónozása Gyakran előfordul, hogy több gyakorlat azonos vagy közel azonos tematikával, tananyagokkal és feladatokkal párhuzamosan fut.
Konzultációs időpontok hirdetése a Canvas Ütemező segítségével Az Ütemező eszközt konzultációs időpontok meghirdetésére, a rendszer szóhasználatával megbeszélés-csoportok szervezésére használhatja az oktató. Konzultációs időpontok hirdetése a Canvas Ütemező segítségével Az Ütemező eszközt konzultációs időpontok meghirdetésére, a rendszer szóhasználatával megbeszélés-csoportok szervezésére használhatja az oktató.
Tananyagok és tevékenységek tagolása Canvas kurzusfelületeken modulokkal Többféle módon lehet építkezni a Canvas-kurzusfelületeken, ebben a cikkben a Modulok tananyag- és tevékenységszervező erejét mutatjuk be. Tananyagok és tevékenységek tagolása Canvas kurzusfelületeken modulokkal Többféle módon lehet építkezni a Canvas-kurzusfelületeken, ebben a cikkben a Modulok tananyag- és tevékenységszervező erejét mutatjuk be.
Fájltárolás és –kezelés a Canvasban Az LMS rendszerek egyik fontos előnye, hogy egy központi helyen lehet a hallgatók rendelkezésére bocsátani a kurzushoz kapcsolódó anyagokat. Fájltárolás és –kezelés a Canvasban Az LMS rendszerek egyik fontos előnye, hogy egy központi helyen lehet a hallgatók rendelkezésére bocsátani a kurzushoz kapcsolódó anyagokat.
Videók beágyazása Canvas-oldalba A beágyazás hozzásegít ahhoz, hogy a Canvasban le lehessen játszani videókat is, így a hallgatóknak tanulás közben nem kell elhagyniuk az oldalt. Videók beágyazása Canvas-oldalba A beágyazás hozzásegít ahhoz, hogy a Canvasban le lehessen játszani videókat is, így a hallgatóknak tanulás közben nem kell elhagyniuk az oldalt.
Informatív tematika készítése Canvasban A kurzusfelület kezdőlapjának választhatjuk a tematikát. Cikkünkben az informatív és kidolgozott tematika készítéséről írunk. Informatív tematika készítése Canvasban A kurzusfelület kezdőlapjának választhatjuk a tematikát. Cikkünkben az informatív és kidolgozott tematika készítéséről írunk.
4+2 online eszköz a diagnosztikus értékeléshez A diagnosztikus értékelés helyzetfeltárás a tanulási folyamat elején, feltérképezhetjük vele a hallgatók előzetes tudását, tapasztalatait, véleményét. 4+2 online eszköz a diagnosztikus értékeléshez A diagnosztikus értékelés helyzetfeltárás a tanulási folyamat elején, feltérképezhetjük vele a hallgatók előzetes tudását, tapasztalatait, véleményét.
Naplókezelés Canvasban Ha egy kurzusban több online/offline tevékenység elvégzése, beadandó feltöltése szükséges, az Értékelések menüpont naplója segít az adminisztrációban. Naplókezelés Canvasban Ha egy kurzusban több online/offline tevékenység elvégzése, beadandó feltöltése szükséges, az Értékelések menüpont naplója segít az adminisztrációban.
Kurzusfelületek létrehozása és összevonása Neptunból Canvas és Moodle rendszerekben Az ELTE tanulásmenedzsment-rendszereiben kurzusfelületet létrehozni a Neptun rendszeréből kiindulva lehet. Az alábbiakban ismertetjük, hogy miként. Kurzusfelületek létrehozása és összevonása Neptunból Canvas és Moodle rendszerekben Az ELTE tanulásmenedzsment-rendszereiben kurzusfelületet létrehozni a Neptun rendszeréből kiindulva lehet. Az alábbiakban ismertetjük, hogy miként.
Felmérés készítése a Moodle és a Canvas rendszerekkel Oktatóként félév végi hallgatói elégedettség mérésére specifikusabb kérdéseket tartalmazó felmérést is készíthetünk az ELTE LMS rendszereiben. Felmérés készítése a Moodle és a Canvas rendszerekkel Oktatóként félév végi hallgatói elégedettség mérésére specifikusabb kérdéseket tartalmazó felmérést is készíthetünk az ELTE LMS rendszereiben.
Alternatív értékelés – miért és hogyan? Arild Raaheim professzor előadása nyomán (Coimbra WG Education Innovation Seminar, Aarhus, 2017. március 28.) Alternatív értékelés – miért és hogyan? Arild Raaheim professzor előadása nyomán (Coimbra WG Education Innovation Seminar, Aarhus, 2017. március 28.)
Társértékelés elméletben és gyakorlatban A társértékelés az értékelés egy nagyon fontos vállfaja, mégis kevés oktató építi tanítási gyakorlatába, mert nem könnyű eredményesen kivitelezni, és számos... Társértékelés elméletben és gyakorlatban A társértékelés az értékelés egy nagyon fontos vállfaja, mégis kevés oktató építi tanítási gyakorlatába, mert nem könnyű eredményesen kivitelezni, és számos...
Tanulási eredmények a Canvas LMS rendszerben Egy kurzus során a hallgatók ismereteket szereznek, fejlődnek bizonyos készségeik és az attitűdformálás is lehet kifejezett cél a tanulási eredmények szempontjából.... Tanulási eredmények a Canvas LMS rendszerben Egy kurzus során a hallgatók ismereteket szereznek, fejlődnek bizonyos készségeik és az attitűdformálás is lehet kifejezett cél a tanulási eredmények szempontjából....
Értékelőtáblák - a minőségi kritériumok meghatározása Annak megtervezése, hogy milyen módon értékeljük a hallgatók tudását a kurzus végén, sok előnnyel jár. Érdemes arra is gondolni, hogy a tanulási célok... Értékelőtáblák - a minőségi kritériumok meghatározása Annak megtervezése, hogy milyen módon értékeljük a hallgatók tudását a kurzus végén, sok előnnyel jár. Érdemes arra is gondolni, hogy a tanulási célok...
Jó tanácsok a Digitális Témahét keretében benyújtandó pályázatok kidolgozásához Idén is van tanári pályázat a Digitális Témahét keretében, méghozzá különdíjban részesítik a legjobb, pedagógusképzésben részt vevő hallgató által írt... Jó tanácsok a Digitális Témahét keretében benyújtandó pályázatok kidolgozásához Idén is van tanári pályázat a Digitális Témahét keretében, méghozzá különdíjban részesítik a legjobb, pedagógusképzésben részt vevő hallgató által írt...
Az LMS rendszerek használatának 6 legfontosabb előnye Miért érdemes LMS rendszerben kurzusfelületet létrehozni? Cikkünkben ezt a kérdést igyekszünk körbejárni. Az LMS rendszerek használatának 6 legfontosabb előnye Miért érdemes LMS rendszerben kurzusfelületet létrehozni? Cikkünkben ezt a kérdést igyekszünk körbejárni.